Nowa marka podnośników

elvicoZ fuzji dwóch światowych firm powstała nowa marka podnośników samochodowych – Autopstenhoj. Firma Elwico jest wieloletnim, autoryzowanym przedstawicielem na Polskę firmy Autop. Niemiecka firma Autop, założona w 1949 r., jest producentem podnośników podpodłogowych z napędem elektrohydraulicznym. Duńska firma Stenhoj, założona w 1917 r., wytwarza podnośniki naposadzkowe. Firma Elwico, założona w 1980 r., oprócz sprzedaży wyposażenia warsztatowego, zajmuje się dostawami kompleksowego wyposażenia dla serwisów samochodowych, w tym podnośników.

Firma Autopstenhoj będzie oferowała pełną gamę podnośników podpodłogowych i naposadzkowych jedno- i wielostemplowych oraz nożycowych o różnym udźwigu (również do pojazdów użytkowych). Połączenie Autop i Stenhoj ułatwi ekspansję na światowe rynki, na których dotychczas firmy były obecne.
Nowością w ofercie Autopstenhoj są ścieżki diagnostyczne w różnych wykonaniach – od stanowiska płytowego, przez kontrolę hamulców, po kompletną ścieżkę z rekomendacją producentów pojazdów.

Podnośniki Autopstenhoj uzyskały rekomendację wielu producentów pojazdów, np.: BMW, Mercedes-Benz, PSA, Landrover, VW Group, Scania czy MAN. Dzięki temu podnośniki są często instalowane w autoryzowanych stacjach obsługi. Jak powiedział nam Hubert Nienhaus z Autop, przed uzyskaniem rekomendacji podnośnik musi przejść długotrwałe (ponad rok) i kosztowne testy. Do uzyskania rekomendacji producenta pojazdów brane są pod uwagę takie elementy, jak: punkty podnoszenia, długość i szerokość płyt podłogowych, które dla różnych modeli są inne, czas podnoszenia i opuszczania, wysokość podnoszenia, bezpieczeństwo obsługi, a przede wszystkim jakość wykonania, w tym zabezpieczenie antykorozyjne, a nawet kolor podnośnika charakterystyczny dla producenta pojazdów.
Ewa Mędel z Elwico zwróciła uwagę, że w nowych generacjach samochodów wiele instalacji jest prowadzonych w progach, co wpływa na zmianę zakresu i sposobu podnoszenia samochodów.
Strategia biznesowa zarówno Autopstrenhoj, jak i Elwico obejmuje: rzetelne i lojalne podejście do klienta, dbałość o obsługę posprzedażną i oferowanie produktów o najwyższej jakości. Dzięki temu utrzymywane są dobre relacje z klientami, którzy realizują kolejne zakupy.