Zmiany w napinaczach pasków rozrządu i pompach wody

Inżynierowie firmy SKF przygotowali modyfikacje dla tych referencji, które znajdują się w ofercie producenta już od lat.

skfnapinaczeNapinacze pasków rozrządu do silników grupy PSA Rolki napinaczy oznaczonych symbolami VKM 13100 i VKM 13244 są teraz wykonane z tworzywa sztucznego, a w przypadku tej drugiej referencji rolka jest też o milimetr węższa (29 wobec 30 mm).
Zmiany te zostały przetestowane i nie mają żadnego wpływu na procedurę montażu. Zarówno rolka, jak i jej łożysko, odpowiadają jakości wykonania OE. VKM 13100 stosowana jest w silnikach benzynowych o pojemności 1.0 i 1.1 montowanych w Citroënach AX, BX, ZX, Saxo i Berlingo oraz Peugeotach 106,205, 306, 309 i Partner. Z kolei VKM 13244 przeznaczona jest do silników wysokoprężnych 1.9 i 2.0 spotykanych w Citroënie Berlingo, C4, C5, Jumpy i Xsara oraz Peugeotach 206, 306, 307, 406, 607, Partner i Expert. Te same silniki montowano także w Fiacie Scudo i Ulysse.

W przypadku pomp wody do silników grupy Volkswagena zamiast plastikowego wirnika używany jest metalowy, a zamiast papierowej uszczelki zastosowano gumową. Zmiany dotyczą referencji VKPC 81407 przeznaczonej do silników benzynowych 1.4 16V stosowanych w Seatach: Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza III/IV, Leon i Toledo, Škodach Fabia, Octavia i Roomster oraz Volkswagenach Bora, Polo, Lupo, Golf IV/V/VI, Caddy II i New Beetle. Identyczna zmiana nastąpiła w referencji VKPC 81215 przeznaczonej do silników benzynowych 1.0 i 1.4 montowanych w Seatach Arosa, Cordoba i Ibiza III/IV oraz Volkswagenach Caddy II, Polo i Lupo.