fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Moduły filtracji od UFI Filters

UFI Filters będzie produkował dla wprowadzonej niedawno na rynek Alfy Romeo Giulia moduły oleju i oleju napędowego. Będą one elementami standardowego wyposażenia silnika 2,2 l diesel tego auta oraz innych wyprodukowanych na tej samej platformie.
ufi

Dostarczany dla Alfa Romeo Giulia moduł oleju składa się z korpusu filtra wykonanego z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym (pierwszego tego typu dostarczanego przez UFI Filters dla Grupy FCA), co umożliwia znaczną redukcję masy w porównaniu do analogicznych produktów z odlewanego ciśnieniowo aluminium. Zastosowanie włókna szklanego jest istotne dla zapewnienia wytrzymałości strukturalnej filtra, umożliwiając jego funkcjonowanie przy ciśnieniu roboczym sięgającym 7–8 barów.
Elementem filtracyjnym dostarczanego dla Alfy Romeo Giulia modułu oleju jest medium pozbawione części metalowych, wykonane z celulozy, zgrzewane za pomocą ultradźwięków. Moduł oleju jest wyposażony w: wymiennik ciepła; czujniki temperatury i ciśnienia oleju zamontowane na podstawie wymiennika, w pobliżu przewodu olejowego; zawór przeciwzwrotny i zawór obejściowy.
Kolejny raz w filtrach zastosowano proces filtracji oleju napędowego DFM (Deep Fltration Media) – rozwiązanie opracowane w centrach innowacyjnych UFI, zawierające poliamid w formie włókien, których wymiary i ułożenie mogą być różne w zależności od zastosowań. Daje to możliwość wykonania produktu „na miarę”, pod konkretne wymagania producentów samochodów.

Kompletny moduł oleju napędowego do Alfy Romeo Giulia, umiejscowiony w pobliżu zbiornika paliwa, został wykonany w całości z tworzywa sztucznego i składa się z korpusu głównego oraz przykręconej do niego pokrywy. Takie rozwiązanie to efekt o procesu projektowego, prowadzącego do zmniejszenia liczby elementów składowych i w konsekwencji redukcji masy. Pokrywa przykręcona do korpusu głównego sprawia, że nie ma potrzeby używania wielu śrub aby zamknąć filtr, czyniąc tym samym prace serwisowe przy filtrze szybkimi i prostymi dla mechanika.
Oprócz korpusu z tworzywa sztucznego i medium filtracyjnego, kompletny moduł zawiera: Group Sensor – łączący urządzenia elektryczne i elektroniczne przeznaczone do pomiaru temperatury paliwa, ogrzewania paliwa w przy niskiej temperaturze oraz do sygnalizacji poziomu wody osiągniętego w komorze zbiorczej; śrubę spustu wody i oleju napędowego, która dla ułatwienia serwisowania umieszczona jest przy podstawie dolnej pokrywy.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem