fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Audi A3

 Świeża dynamika i jeszcze większa przyjemność z jazdy

Audi A3 i A3 Sportback, kompaktowe Audi klasy Premium o sportowym profilu, dzięki licznym modernizacjom i pełnej akcentów stylistyce: innowacyjne technologie, takie jak dwusprzęgłowa przekładnia S-tronic z siedmioma biegami lub system regulacji zawieszenia Audi magnetic ride gwarantują jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Audi S3 o mocy 195 kW (265 KM), teraz także w wersji Sportback, uzupełnia paletę jako nowy najmocniejszy model.

Hightech Audi - nowe układy przeniesienia siły

Rozbudowany został program przekładni. Prawie wszystkie silniki połączono seryjnie z sześciobiegowymi manualnymi skrzyniami. W 1.6 i 1.9 TDI zamontowano przekładnię pięciobiegową, a jednostki 3.2 wyposażane są wyłącznie w dwusprzęgłową S-tronic, która jest teraz również dostępna jako opcja dla wszystkich silników. Supernowoczesna S-tronic zmienia biegi szybko i wygodnie. Kierowca może wybrać tryb całkowicie automatyczny lub zmieniać przełożenie manualnie przy użyciu dźwigni lub seryjnymi przełącznikami na sportowej skórzanej kierownicy (od 103 kW/140 KM).
S-tronic przy silniku sześciocylindrowym, przy 2.0 TFSI i w silnikach wysokoprężnych ma sześć biegów, podczas gdy 1.6, 1,4 TFSI i 1,8 TFSI współpracują z nową siedmiobiegową S-tronic. Jej oba sprzęgła pracują na sucho. Obchodzą się one zatem bez własnego zasilania olejem, co poprawia ich i tak już wysoki stopień sprawności. Na wzór przekładni sportowych siedem biegów umieszczone jest blisko siebie, ostatni jednak ma długie przełożenie obniżające prędkość obrotową, co również wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa.

Oferta napędu quattro również została rozszerzona. Napęd na wszystkie koła jest dostępny dla pięciu silników: 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3,2 (seryjnie) i obu 2.0 TDI. W najnowszej wersji tego napędu centralne, hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe reaguje jeszcze szybciej, jeżeli chodzi o zmianę rozkładu sił napędowych pomiędzy osiami. Dynamiczne zawieszenie, należące także do wyposażenia seryjnego, sprowadza bezpieczeństwo, dynamikę i komfort do wspólnego mianownika. Precyzja, z jaką dają się prowadzić Audi A3 i A3 Sportback oraz ich harmonijny charakter jest wynikiem zastosowania przemyślanych rozwiązań, takich jak czterowahaczowa tylna oś i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Dostępne jako opcja zawieszenie sportowe obniża nadwozie o 15 milimetrów; w wersji Ambition jest ono montowane seryjnie, razem z 17-calowymi kołami ze stopu metali lekkich. Opcjonalna przednia szyba ze szkła izolującego akustycznie (seryjnie w Ambiente) poprawia komfort i akustykę wnętrza.

Audi magnetic ride

Nowością jest także kolejne rozwiązanie: adaptacyjna regulacja amortyzatorów Audi magnetic ride, dzięki której udało się rozwiązać konflikt między dynamiką a komfortem. Kierowca może wybrać przyciskiem program „normal” i „sport”. Magnetoreologiczny płyn cyrkulujący w tłokach amortyzatorów po przyłożeniu napięcia w ciągu milisekund zmienia swoją płynność, a tym samym charakterystykę tłumienia – od łagodnej komfortowej do sztywnej sportowej. Audi dostarcza elektroniczną regulację amortyzatorów na życzenie dla silników benzynowych od 118 kW (160 KM) oraz dla obu dwulitrowych TDI.


Materiały  źródłowe: Kulczyk Tradex

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem