NGK prezentuje najmniejszą sondę lambda – o specjalnym wyglądzie świecy zapłonowej – do zastosowania w motocyklach. NGK Spark Plug Europe, największy producent sond lambda na świecie, wprowadziło zaprojektowaną do motocykli cyrkonową sondę lambda OZAS-S3.
Coraz surowsze przepisy dotyczące ochrony środowiska mogą spowodować, że nowe motocykle w Europie będą musiały być wyposażone w sondy lambda. Projektanci z NGK Spark Plug stworzyli nowy produkt – OZAS-S3. Jest ona pierwszą sondą
lambda do motocykli posiadającą formę świecy zapłonowej. To rozwiązanie stosowano pierwotnie w skuterach i motorowerach. Obecnie stosuje je Honda w oryginalnym wyposażeniu swoich produktów – w skuterach dostarczanych do Europy, Ameryki Północnej, Chin, Tajlandii oraz Japonii. Honda Motor Co., Ltd. wyróżniła sondę nagrodą „Development Award 2006.”
OZAS-S3 została zaprojektowana, aby sprostać wysokim wymaganiom producentów motocykli - jest odporna na wysokie temperatury spalin i dzięki temu może być zamontowana bliżej silnika. W rezultacie sonda nagrzewa się szybciej i nie jest wymagana osobna grzałka. Nie potrzeba więc zasilania energią koniecznego w przypadku grzałki, dodatkowo sonda jest kompaktowa i zajmuje mało miejsca. Sondę OZAS-S3 można dzięki temu z łatwością zastosować w każdej konstrukcji motocykla. Dzięki innowacyjnej formie, podobnej do świecy zapłonowej, jej montaż jest bardzo łatwy. Wytwarzany przez sondę lambda sygnał napięciowy jest przekazywany poprzez końcówkę – podobnie jak w przypadku świecy zapłonowej. OZAS-S3 może być stosowana zarówno w jednocylindrowych, jak i wielocylindrowych silnikach.
Materiały źródłowe: www.ngkntk.pl
lambda do motocykli posiadającą formę świecy zapłonowej. To rozwiązanie stosowano pierwotnie w skuterach i motorowerach. Obecnie stosuje je Honda w oryginalnym wyposażeniu swoich produktów – w skuterach dostarczanych do Europy, Ameryki Północnej, Chin, Tajlandii oraz Japonii. Honda Motor Co., Ltd. wyróżniła sondę nagrodą „Development Award 2006.”
OZAS-S3 została zaprojektowana, aby sprostać wysokim wymaganiom producentów motocykli - jest odporna na wysokie temperatury spalin i dzięki temu może być zamontowana bliżej silnika. W rezultacie sonda nagrzewa się szybciej i nie jest wymagana osobna grzałka. Nie potrzeba więc zasilania energią koniecznego w przypadku grzałki, dodatkowo sonda jest kompaktowa i zajmuje mało miejsca. Sondę OZAS-S3 można dzięki temu z łatwością zastosować w każdej konstrukcji motocykla. Dzięki innowacyjnej formie, podobnej do świecy zapłonowej, jej montaż jest bardzo łatwy. Wytwarzany przez sondę lambda sygnał napięciowy jest przekazywany poprzez końcówkę – podobnie jak w przypadku świecy zapłonowej. OZAS-S3 może być stosowana zarówno w jednocylindrowych, jak i wielocylindrowych silnikach.
Materiały źródłowe: www.ngkntk.pl