Rajd Turcji wraca do kalendarza WRC po rocznej przerwie. Ekipy startują z miejscowości Antalya, baza i park serwisowy znajdują w centrum miasta Kemer. Trasa składa się z dziewiętnastu odcinków specjalnych wiodących starannie wybranymi drogami szutrowymi. Łącznie kierowcy muszą przebyć w jak najkrótszym czasie dystans 360,12 kilometrów. Rajd trwa od 12 do 15 czerwca i zamyka śródziemnomorskie zmagania kierowców WRC.
Obok tras na Sardynii, a następnie w Grecji, tureckie żwirowe trasy wyróżniają się najwyższym stopniem nierówności spośród wszystkich etapów Rajdowych Mistrzostw Świata. Jednak w przypadku Rajdu Turcji są szybsze i biegną na wyższych wysokościach – poprzez Góry Anatolian i Akropol.
Mieszanka opon Pirelli Scorpion będzie poddana kolejnej ekstremalnie wymagającej trasie, ale nie aż tak agresywnej jak 55 Rajd Akropolu, który właśnie dobiegł końca.
Wymagania formalne: podczas Rajdowych Mistrzostw Świata dopuszcza się tylko jeden typ opon: Pirelli Scorpion WRC 205/65R15 Hard. W każdym samochodzie mogą się znajdować dwa koła zapasowe. Obowiązuje zakaz nacinania opon. Limit liczby opon wynosi 48 szt. na każdy samochód, na cały rajd łącznie z odcinkiem testowym.
Materiały źródłowe: Pirelli Polska
Mieszanka opon Pirelli Scorpion będzie poddana kolejnej ekstremalnie wymagającej trasie, ale nie aż tak agresywnej jak 55 Rajd Akropolu, który właśnie dobiegł końca.
Wymagania formalne: podczas Rajdowych Mistrzostw Świata dopuszcza się tylko jeden typ opon: Pirelli Scorpion WRC 205/65R15 Hard. W każdym samochodzie mogą się znajdować dwa koła zapasowe. Obowiązuje zakaz nacinania opon. Limit liczby opon wynosi 48 szt. na każdy samochód, na cały rajd łącznie z odcinkiem testowym.
Materiały źródłowe: Pirelli Polska