Retrofity od Philipsa

retrofityPHILIPSLumileds Polska przygotowało retrofitowe lampy Ultinon LED współpracujące z optyką reflektora halogenowego.

Charakteryzują się one nawet o 160 procent jaśniejszym światłem (w porównaniu z klasycznymi żarówkami halogenowymi) emitowanym przez diody LUXEON. Ich temperatura barwowa, sięgająca 6200 stopni Kelwina zapewnia mocne, białe światło. Autorskie rozwiązanie Philipsa – o nazwie SafeBeam – umożliwia prawidłowy, równomierny rozsył wiązki oświetlającej dokładnie te miejsca, które muszą być oświetlone podczas jazdy nocą. Kolejnym stopniem rozbudowy rozwiązań retrofitowych są inne lampy Philipsa – X-tremeUltinon LED. Zapewniają one jeszcze mocniejsze (nawet do 200 procent) i jeszcze wyraźniejsze (temperatura barwowa 6500 K) światło, również wspierane technologią SafeBeam. Charakteryzują się długą żywotnością – ok. 12 lat – ale są też rozwiązaniem droższym niż Ultinon LED.
Lampy retrofit oferowane na europejskim rynku wciąż nie posiadają homologacji drogowej, przez co zgodnie z przepisami nie mogą być używane na drogach publicznych. Mogą z nich korzystać posiadacze samochodów startujących w rajdach czy wyścigach na zamkniętych torach. Świetnie sprawdzają się również na imprezach pojazdów off-roadowych. Zwykli użytkownicy dróg mogą się także przekonać się o zaletach retrofitów, montując ich odmianę przeznaczoną do oświetlenia kabiny zamiast tradycyjnych żarówek.