KYB: Podwójny Hydrauliczny System Ograniczników

KYB został dostawcą amortyzatorów na oryginalne wyposażenie fabryczne OE do nowego Citroëna C5 Aircrossk, który wprowadzono na rynek w 2017 r. Aktywne zawieszenie jest coraz częściej stosowane w samochodach osobowych, a półaktywne rozwiązania wprowadzane są do kolejnych segmentów pojazdów. Dzięki współpracy oraz wspólnym badaniom KYB z PSA opracowano, a następnie zastosowano w nowym Citroënie C5 Aircross nowatorskie rozwiązanie układu zawieszenia oparte na pasywnych amortyzatorach będące w stanie połączyć amortyzatory o wysokiej wydajności w konkurencyjnym przedziale cenowym. Citroën nazywa ten system “Progresywną poduszką hydrauliczną”.
KYB citroen

Istotą tego rozwiązania jest podwójny hydrauliczny system ograniczników. Pełny skok amortyzatora można podzielić na trzy części, w których amortyzator podczas pracy będzie wykazywał różne charakterystyki tłumienia. Pierwsza część odpowiada za tłumienie w środkowym zakresie pracy tłoczyska. W tym obszarze roboczym konwencjonalny zespół zaworowy tłoczyska i dolny zespół zaworowy zapewniają siły tłumiące. Druga i trzecia część odpowiada za tłumienie w końcowej fazie odbicia, oraz za kompresję podczas ruchu ściskania z hydraulicznymi ogranicznikami ściskania i odbicia odpowiedzialnymi za dodatkową absorbcję drgań. Podział ten powoduje, że główne zawory amortyzatora odpowiedzialne są za komfort, natomiast w przypadku bardziej wymagających sytuacji na drodze swoją rolę zaczynają spełniać ograniczniki hydrauliczne. Aby skutecznie to osiągnąć - zarówno ograniczniki odbicia jak i ściskania muszą być w stanie zapewnić wystarczającą absorbcję energii, a także mieć bardzo elastyczną reakcję. Ograniczniki zapewniają niespotykany poziom komfortu, co Citroën opisuje jako „efekt latającego dywanu” ponieważ pasażerowie mają wrażenie jakby samochód unosił się nad nierównościami na drodze.