Sondy Denso do Volvo „Drive E”

SondyDENSODenso zostało dostawcą sond lambda typu A/F do nowego, 3-cylindrowego silnika „Drive E” Volvo.

Sonda A/F Denso pomaga w wykrywaniu wypadania zapłonu, szybko wyczuwając jakiekolwiek nieregularności w danym cylindrze i przesyłając te dane do ECU silnika. Ponadto czujnik umożliwia silnikowi osiągnięcie „trybu zamkniętej pętli” w ciągu siedmiu sekund od uruchomienia silnika, co przekłada się na mniejsze emisje i pomaga Volvo spełnić różne standardy emisji.
Denso wprowadziło na rynek w 1996 r. sondy lambda wykorzystujące technologię A/F Produkty te zapewniają liniowy sygnał wyjściowy. Dzięki tej sondzie ECU silnika w ciągu milisekund otrzymuje informację, w jakim stopniu stosunek powietrze/paliwo (A/F) odbiega od współczynnika lambda równego 1,00 i może natychmiast określić wielkość korekty dawki wtrysku. Proces ten odbywa się na bardzo szerokim zakresie mieszanek paliwowo-powietrznych, umożliwiając ECU silnika kompensację w najbardziej efektywny sposób. Drugą generacją sond lambda typu A/F były sondy planarne, które wprowadzono w 2000 r. Istnieje wiele odmian i generacji tego czujnika. We wszystkich wersjach posiada on zintegrowaną grzałkę i element wykrywający, co zapewnia krótszy czas reakcji, szybszą gotowość do pracy i dodatkowe informacje wykorzystywane w diagnostyce silnika (takie jak wykrywanie wypadania zapłonu).

Więcej informacji na temat produktów można znaleźć na stronie www.denso-am.pl, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela Denso.