Bilstein dla Jeepa Wranglera

Bilstein ma w ofercie amortyzatory B8 z serii 5160. Są to konstrukcje opracowane z myślą o cięższych warunkach eksploatacyjnych, z jakimi mogą się mierzyć SUV-y, pick-upy czy terenówki. Wykorzystano je do modyfikacji zawieszenia m.in. Jeepa Wranglera, redaktora naczelnego miesięcznika OFF-ROAD.PL.

bilsteiJEEP

Amortyzatory z tej serii składają się z dwóch elementów. Do jednorurowego amortyzatora gazowego dołączony jest drugi zbiornik. To rozwiązanie umożliwia uzyskanie większego skoku, zmniejsza masę nieresorowaną, oraz zapewnia lepsze rozproszenie ciepła powstające podczas intensywnej jazdy po nierównościach bądź z większym obciążeniem. Dodatkowo fabryczne sprężyny zostały wymienione na produkty australijskiej firmy Old Man Emu.
W rezultacie otrzymano wyższy o 10 centymetrów prześwit. To więcej niż zakładano, ale też docelowa modyfikacja obejmie wymianę obu zderzaków na stalowe, a z przodu znajdzie się jeszcze wyciągarka. Dlatego po zakończeniu prac zawieszenie będzie wyższe „tylko” o 5 centymetrów. Jeep osadzony został na oponach terenowych w rozmiarze 285/70 R17.
Produkcja amortyzatorów Bilstein odbywa się w USA, w Kalifornii. Do Europy, z uwagi na bezpieczeństwo, transportowane są drogą morską. Aby skrócić czas dostawy, firma otworzyła niedawno magazyn centralny w Niemczech.