Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej

wklCRNakładem Wydawnictw Komunikacji i Łączności ukazał się poradnik fachowy zawierający opis budowy, sprawdzania i diagnostyki sterowanych elektronicznie zasobnikowych układów wtryskowych Common Rail, powszechnie stosowanych w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów.

W poradniku autorstwa Hubertusa Güntera opisano sposoby sprawdzania niewymagające posiadania specjalnych urządzeń diagnostycznych poszczególnych producentów samochodów. Materiał ilustracyjny obejmuje zarejestrowane w rzeczywistych warunkach przebiegi sygnałów poszczególnych elementów układów Common Rail czołowych producentów (Bosch, Delphi, Siemens, Denso) wraz z ich interpretacją oraz wytycznymi dotyczącymi diagnostyki i naprawy. W dodatku do książki uwzględniono diagnostykę układów wtryskowych silników wysokoprężnych firmy Volkswagen wyposażonych w pompowtryskiwacze. W 3. polskim wydaniu uwzględniono najnowsze rozwiązania układów wtryskowych Common Rail (w tym m.in. układ Volvo i-Art wykorzystujący technikę „inteligentnej” poprawy dokładności, w którym każdy wtryskiwacz jest wyposażony w czujniki ciśnienia paliwa i temperatury paliwa), opisano zasobnikowy katalizator NOx (niewymagający wtrysku mocznika) oraz zamieszczono 36 nowych ilustracji.

To publikacja ciekawa dla inżynierów i techników o specjalności samochodowej, pracowników warsztatów i stacji obsługi samochodów, studentów wydziałów mechanicznych wyższych uczelni o specjalności samochodowej, uczniów średnich szkół technicznych o profilu samochodowym oraz użytkowników samochodów napędzanych silnikami wysokoprężnymi wyposażonymi w zasobnikowy układ wtryskowy Common Rail.