fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Nowości z FEBERA na rok 2009

 Jak powszechnie wiadomo aluminium ma szerokie zastosowanie w przemyśle lotniczym, w super szybkich kolejach i drogich samochodach osobowych. Cóż więc stoi na przeszkodzie, by ten doskonały lekki i wytrzymały stop zastosować w naczepach. Seryjnie od 10.01.2009 r. w sieradzkiej fabryce Feber należącej do grupy Inter Cars rusza produkcja naczep wywrotek z muldą i ramą aluminiową. Naczepa przy nacisku na osie 3x9 t i obciążeniu siodła 11,5 t ma techniczną DMC 38,5 t.

 

To zapewnia jej ładowność 32,5 t! Ach gdyby jeszcze polskie przepisy dozwalały DMC zestawu 44 t, to byłaby już pełnia szczęścia. Pojazdy z ramą aluminiową testowaliśmy przez cały rok 2008. Wszystkie w 100% przeszły testy pozytywnie w codziennej trudnej eksploatacji. Do ich budowy użyto wysokogatunkowego aluminium firmy HYDRO i GARFIELD. Część profili, z których wykonany został pojazd jest opatentowana i tłoczona wyłącznie dla firmy FEBER. Kryzys w branży jest siłą napędową i motywatorem klientów do tego, aby jak najpełniej wykorzystać swoje możliwości przewozowe redukując przy tym zużycie paliwa poprzez redukcję masy własnej zestawu. Zestaw do przewozu ziarna składający się z zabudowy o objętości 23 m3 wywrotki oraz 23-metrowej przyczepy zabudowane na podwoziu Mercedes Benz Actros 3344 oraz przyczepie konstrukcji Feber na osiach SAF. Zestaw składa się z samochodu i przyczepy obrotnikowej dwuosiowej. Każdy z pojazdów ma integralną możliwość wywrotu na trzy strony. W zależności od miejsca rozładunku burty możemy otwierać na dolnych lub górnych zawiasach, co daje nam mnóstwo konfiguracji i możliwości rozładunku. Również w tym zestawie szeroko zastosowano wysokowytrzymałe aluminium. Dzięki temu kompletna przyczepa waży tylko 4930 kg, a zabudowa na pojeździe 3740 kg. Należy przy tym dodać, że pojazdy Feber już seryjnie są bogato wyposażone i dopracowane w szczegółach. Oprócz przewozu ziaren zbóż i płodów rolnych zestaw znajduje również zastosowanie przy przewozach ładunków nie agresywnych jak np. eko-groszek opałowy, torf, ziemia ogrodowa itp.
Stosowanie markowych podzespołów najwyższej jakości wpływa na podwyższone możliwości eksploatacyjne naczep Feber. Nie boją się one przeładowania ani jazdny non stop z maksymalnym obciążeniem. Często wybierają je użytkownicy wożący np. kostkę brukową lub stal. Amortyzatory SACHS, miechy CONTITECH oraz agregat jezdny MERCEDES znakomicie znosi realia polskiego transportu, w tym złą jakość dróg. Pomimo tego producent oferuje 6 lat pełnej gwarancji albo 1 mln km przebiegu! Cała naczepa objęta jest 2-letnią gwarancją z możliwością płatnego jej przedłużenia do lat trzech!

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem