fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Nowy olej silnikowy do VW

Nowy olej Shell 0W-30 Longlife III FE jest wykorzystywany w fabrykach Volkswagena w Polsce i w pozostałych krajach europejskich do pierwszego zalania. Produkt spełnia normę Volkswagen 504.00/507.00 i jest dostępny w autoryzowanej sieci serwisów marek należących do Volkswagen Group Polska.

Nowoczesne wysokoprężne i benzynowe jednostki napędowe montowane w nowych samochodach Grupy Volkswagen wymagają stosowania oleju syntetycznego o niskiej lepkości, który zapewnia lepsze smarowanie i ma bardziej stabilne parametry w szerszym zakresie temperatur niż tańsze oleje półsyntetyczne i mineralne lepkości 10W-40 czy 15W-40 – informuje Volkswagen Polska. Potrzeba stosowania w nowoczesnych jednostkach napędowych oleju syntetycznego o niskiej lepkości wynika nie tylko ze specyfiki pracy turbosprężarki i z wysokich obciążeń silnika, ale także ze stosowania nowych powłok współpracujących ze sobą elementów i z nowych przepisów dotyczących emisji szkodliwych substancji.

W porównaniu z olejem referencyjnym 15W-40 olej 0W-30 zapewnia do 3% niższe zużycie paliwa oraz większą czystość elementów silnika i jego szybsze nagrzewanie po rozruchu na zimno.
– Nowe oryginalne oleje silnikowe grupy Volkswagen powstały przy współpracy z firmą Shell, która wykorzystuje rewolucyjną technologię GTL ( gas-to-liquide) pozwalającą na uzyskiwanie z gazu ziemnego oleju bazowego o czystości na poziomie 99,5%. Dzięki temu, że olej ten nie zawiera praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w standardowej bazie opartej na ropie naftowej, zyskuje znacząco na jakościowych parametrach technologicznych produktu. Pamiętajmy, że olej bazowy stanowi ok. 80% składu oleju objętościowo i w związku z tym ma kluczowe znaczenie w jakości oleju. Dodatkowo niska lotność nowego oryginalnego oleju 0W-30 skutkuje mniejszym zużyciem oleju i w konsekwencji rzadszymi dolewkami. Dzięki temu obniżamy koszty utrzymania poprzez zmniejszenie zużycia oleju i paliwa zyskując przy tym wyższą czystość silnika – mówi Mateusz Jarosz, specjalista ds. technicznych, Shell Polska.
Olej silnikowy o niskiej lepkości, jak 0W-30 Longlife III FE, szybciej dociera do współpracujących ze sobą elementów jednostki napędowej i zapewnia jej szybsze dogrzanie podczas zimnego rozruchu, przez co – między innymi – przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet do 3% w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40, co według testu zużycia paliwa VW PV1451 odpowiada oszczędności około 69 kg CO2 na rok, przy przebiegu ok. 14.580 km i średnim zużyciu paliwa ok. 6 l/100 km.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem