fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

ZF Aftermarket rozszerzy ofertę amortyzatorów sterowanych elektronicznie CDC

System CDC amortyzatorów z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia, jest jednym z najczęściej stosowanych elektronicznych układów jezdnych w samochodach osobowych. Wyprodukowano ich już około 28 milionów egzemplarzy. ZF Aftermarket rozszerza swoją ofertę kierowaną do rynku wtórnego, aby zapewnić niezależnym warsztatom jak najlepsze wsparcie w zakresie prac konserwacyjnych w pojazdach z amortyzatorami CDC.

ZF

Rozszerzona gama produktów obejmuje części zamienne SACHS CDC do samochodów średnich i kompaktowych, w połączeniu z wieloma nowymi dodatkami.
Amortyzatory SACHS CDC są sterowane elektronicznie za pomocą proporcjonalnych zaworów elektromagnetycznych, które regulują optymalną siłę tłumienia w ułamku milisekund.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1997 r. ZF wyprodukował około 28 milionów amortyzatorów CDC. Występujące wcześniej tylko w pojazdach luksusowych, stopniowo były instalowane również przez producentów w samochodach średniej wielkości i kompaktowych. Obecnie nawet małe samochody, takie jak nowy Volkswagen Polo, mogą być w nie wyposażone.
W pewnych przypadkach wymiana zużytych lub uszkodzonych komponentów staje się jednak konieczna, np. po ciągłym użytkowaniu w trudnych warunkach drogowych lub z powodu dużego przebiegu. Inne przyczyny awarii amortyzatorów CDC obejmują zużycie zaworów elektromagnetycznych, kabli i złączy lub uszkodzenia spowodowane przez gryzonie lub korozję.

ZF Aftermarket zapewnia firmom motoryzacyjnym kompleksową gamę amortyzatorów CDC marki SACHS. Są one dostępne, m.in. dla:
• Audi A4 (lata produkcji 2007-2015)
• Audi Q5 (lata produkcji 2008-2016)
• Audi Q7 (lata produkcji 2006-2015)
• Porsche Cayenne (lata produkcji 2002-2010 oraz 2010-2017)
• Volkswagen Touareg (lata produkcji 2002-2010 oraz 2010-2018)

W 2020 r. portfolio amortyzatorów CDC zostanie rozszerzony do 30 dodatkowych numerów części.

Amortyzatory elektroniczne należy zastąpić identycznymi częściami. Wymiana przebiega w taki sam sposób, jak w przypadku hydraulicznych amortyzatorów, ale niektóre wersje wymagają dodatkowego zaadaptowania do systemu elektronicznego.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem