Do spinania i rozpinania sprężyn na amortyzatorach samochodowych, w tym do spinania kolumn Mac-Phersona, są stosowane różnego rodzaju ściągacze ręczne z wykorzystaniem tzw. śrub rzymskich lub wymiennych uchwytów (talerzy). Rozwiązania te są czasochłonne, wymagają doboru do każdego rozmiaru sprężyny innego oprzyrządowania, dużego wysiłku fizycznego i nie zabezpieczają mechanika przed skutkami pęknięcia ściskanej sprężyny lub jej gwałtownego wysunięcia się z uchwytów.
W górnej części konstrukcja przyrządu ma dwa haki do chwytania górnego zwoju ściskanej sprężyny, a w części środkowej ramę nośną z saniami, po których liniowo w płaszczyźnie pionowej przemieszcza się wózek ze specjalnym uchwytem mocującym amortyzator z talerzem pod sprężynę. Uchwyt jest tak skonstruowany, że umożliwia szybkie, przy pomocy jednego pokrętła, zamocowanie w nim dowolnego amortyzatora samochodu osobowego lub dostawczego, w tym co jest istotne, również dowolnej kolumny z piastą koła. Dodatkowo za pomocą dwóch pokręteł można płynne odchylać zamocowany amortyzator do 25 stopni od pionu we wszystkie strony, co umożliwia precyzyjne osadzenie górnego zwoju sprężyny w gnieździe poduszki amortyzatora. Wózek otrzymuje napęd od śruby napędowej odbierającej ruch obrotowy od pasowej przekładni napędzanej silnikiem elektrycznym o zmiennym kierunku obrotów zabudowanym w dolnej części ramy nośnej. Napęd mechaniczny eliminuje wysiłek fizyczny i nie wymaga przebywania mechanika w bezpośredniej bliskości ściskanej sprężyny.
Przyrząd charakteryzuje się prostą i lekką konstrukcją, łatwą obsługą, niewymagającą wysokich kwalifikacji od mechanika. Kosztuje 5000 zł netto.