Dylematy konstruktora

 Mechanicy denerwują się, gdy samochody są zaprojektowane nieergonomicznie, a dostęp do niektórych elementów jest utrudniony. Czasami inaczej się nie da, tłumaczą konstruktorzy.

Postęp w technologii wykonania nadwozi samochodowych, bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz zmieniające się oczekiwania klientów przyczyniły się do ogromnych zmian w budowie nadwozi samochodowych na przełomie ostatnich kilkudziesięciu lat. Warto zaznaczyć, że zagadnienie budowy nadwozi lub elementów nadwozi samochodowych dotyczy nie tylko wielkich koncernów, lecz również mniejszych biur projektowych, które są dostawcami ściśle określonych elementów. Przykładem jest firma Flex-N-Gate, której oddział znajduje się w Barcelonie. Firma ta dostarcza różne typy zawiasów dla wielu koncernów samochodowych. Ogromne doświadczenie oraz wiedza nabyta w konstruowaniu tych elementów sprzyjają pozyskiwaniu nowych zleceń i projektów. Biuro zajmuje się nie tylko projektowaniem, lecz również tworzeniem narzędzi niezbędnych do seryjnej produkcji oferowanego elementu bądź mechanizmu oraz przeprowadzaniem wszelkiego rodzaju testów.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 1-2/2009