fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Oblicza kryzysu

Okladka AMS 01 2021Ludzkość z wielkim wysiłkiem doczołgała się do końca 2020 roku, którego wydarzenia porównuje się do największych kataklizmów w dziejach świata. Kryzys gospodarczy dotknął prawie wszystkie branże, z wyjątkiem producentów szczepionek i maseczek ochronnych. Według ACEA w Unii Europejskiej z powodu przestojów nie wyprodukowano ok. 2,5 miliona pojazdów, co odbiło się również na kondycji producentów komponentów na pierwszy montaż. Producenci samochodów zmieniają więc strategię promocji. Z racji sztucznej inteligencji montowanej w autach ich wartość ma rosnąć wraz z upływem czasu, a nie spadać jak do tej pory, np. w wyniku korozji. Dodatkowo cykl życia auta się wydłuży, gdyż starsze egzemplarze mają być regenerowane w specjalnych zakładach. Pojazdy z silnikiem Diesla będą natomiast konwertowane na napęd elektryczny. Trzymający się bliżej rzeczywistości rynek napraw poradził sobie z pandemią całkiem dobrze, gdy okazało się, że najbezpieczniej jest jednak poruszać się własnym samochodem, a nie komunikacją zbiorową. Zdecydowana większość warsztatów niezależnych nie odczuła znaczącego spadku klientów. Nowa sytuacja zmieniła jednak warunki i sposoby prowadzenia biznesu, do których musiały dostosować się i warsztaty i musieli też dystrybutorzy części. Wszyscy zostali zmuszeni, by nieco zmienić sposób porozumiewania się z klientami i wzmocnić swoją strukturę informatyczną. Dystrybutorzy zaczęli wprowadzać na rynek więcej produktów pod własnymi markami i poszerzyli ofertę w oparciu o lokalnych dostawców w sytuacji nieregularnych dostaw w Azji, szczególnie z Chin. Zaczęły powstawać internetowe sklepy detaliczne, które w przyszłości mogą zagrozić pozycji dotychczasowych dystrybutorów. Wszyscy zastanawiają się, kiedy powrócimy do normalności i jak ona będzie wyglądać.

 
Dużo zdrowia!

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

SPIS TREŚCI

NOWOŚCI
BorgWarner zwiększa ofertę zaworów EGR
Filtry kabinowe Champion
Zestaw do kalibracji kamer i radarów Delphi
Ładowarki akumulatorowe NOCO
E-Start – nowa marka Gates
Przekładnie kierownicze KAMOKA
Nowe halogeny Philipsa
Więcej klocków od Textara
Pomoc dla operatorów stacji Mahle ATX

Z ŻYCIA BRANŻY
Videocheck Citroëna
Inter Cars z Castrolem i Exxon Mobil
Płatności ratalne w ProfiAuto Serwis
AVA Cooling zmienia właściciela
Nowa struktura polskiego oddziału Continental Opony Polska
KIA i Nissan zmieniają logo
Niektóre retofity LED legalne w Niemczech
Bosch stawia na sztuczną inteligencję oraz IoT
XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Internetowe spotkanie sieci Bosch Car Service

PRAKTYKA WARSZTATOWA
PassThru krok po kroku (cz. 24) – Fiat Chrysler Automobiles
Kontrola akumulatora testerem diagnostycznym
Czy tym urządzeniem ustawię reflektor LED?
Silniki Mazdy z technologią SkyActiv-G w warsztacie (cz. 3)
Inteligentne zawieszenia – wyzwanie dla warsztatu
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 17) – Mazda
Naprawy blacharsko-lakiernicze

PRODUKTY
Czego nie lubi akumulator?

HYBRYDY W WARSZTACIE
Wymagania formalne i niezbędne wyposażenie (cz. 1)

AUTO I TECHNIKA
Nowa norma a oczyszczanie spalin w silnikach

STREFA SZEFA
Nowe wyzwanie – dezynfekcja

STREFA BIZNES
Najgorsze hasła internetowe
Nowe rejestracje aut w 2020

AUTO MOTO SERWIS na luzie

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem