Poza fachowością i umiejętnościami pracowników, wyposażeniem warsztatu i stosowanymi materiałami lakierniczymi, to właśnie warunki techniczne panujące w lakierni zamykają listę czynników wpływających na jakość powłok, a więc również na zadowolenie klientów oraz wizerunek firmy na lokalnym rynku.
Ludzki umysł lubi jednak proste sytuacje. Dlatego wielokrotnie można usłyszeć, że produkty lakiernicze firmy X stosowane w firmie Y do niczego się nie nadają, bo np. słabo schną lub mają niedostateczną rozlewność, albo nie pozwalają na łatwe i skuteczne wykonanie cieniowania, czy też są trudne w polerowaniu. Jest to oczywiście najczęściej skrót myślowy, ponieważ osoba wypowiadająca takie opinie zazwyczaj pomija czynnik ludzki, fachowość, dostępne w firmie Y wyposażenie i panujące tam warunki techniczne.
Tymczasem te same materiały lakiernicze w firmie Z, zatrudniającej fachową, dobrze zmotywowaną, zorganizowaną, wyposażoną i pracującą w bardzo dobrych warunkach załogę, mogą doskonale się sprawdzać, przyczyniając się do zwiększenia jej zyskowności oraz poszerzania się grona zadowolonych klientów, którzy polecają usługi tej firmy rodzinie, sąsiadom i znajomym.
Co więc, poza ludźmi, organizacją pracy, produktami i wyposażeniem stanowi o sukcesie lub porażce lakierni? Dlaczego w niektórych warsztatach klienci są skłonni czekać na naprawę w kolejce i zapłacić nieco więcej, a obłożenie innych firm nigdy nie osiąga optymalnego poziomu i przestoje są w nich codziennością?
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 11/2012