W czasie targów IAA w Hanowerze Heinz-Jürgen Löw, prezes Renault Trucks, zapowiedział odnowienie całej gamy pojazdów dalekobieżnych, budowlanych i dystrybucyjnych w czerwcu 2013 r.
Wszystkie nowe pojazdy są obecnie testowane na torach testowych Renault Trucks oraz u klientów. Ich oczekiwania i potrzeby mają bowiem olbrzymi wpływ na końcowy produkt Renault Trucks – zapewnił prezes.
Targi były także okazją do zaprezentowania nowych silników Euro VI. Dla gamy ciężkiej producent przygotował 6-cylindrowy silnik DTI 11 o pojemności 11 l, wyposażony w system common rail, układ SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), recyrkulację gazów spalinowych, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym i filtr cząstek stałych. Ten sam zestaw został zastosowany w nowych, 6-cylindrowych silnikach DTI 13, o pojemności 13 l. Jednak silnik ten ma elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze.
Dla gamy średniej Renault Trucks opracowało dwa nowe silniki Euro VI: 4-cylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l oraz 6-cylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l. Oba modele zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR i układ SCR oraz filtr cząsteczek stałych.
Renault Trucks wprowadza silniki Euro VI bardziej z powodów marketingowych (wszyscy konkurenci już mają) niż potrzeby. Na konferencji prasowej podkreślono, że „klienci nie oczekują wczesnego wprowadzenia produktów spełniających przyszłe normy, ponieważ aktualna gama odpowiada doskonale oczekiwaniom w zakresie zużycia paliwa oraz jego kontroli”. Firma już teraz propaguje ideologię Optifuel Solutions.
W jej skład wchodzą usługi pozwalające optymalnie konfigurować pojazdy, przede wszystkim poprzez dobór najodpowiedniejszego typu napędu (elektryczny, hybrydowy, CNG czy Diesel), a także szkolenia z ekonomicznej jazdy dla kierowców oraz narzędzia służące do monitorowania i analizowania poziomu zużycia paliwa. Dla przykładu, zautomatyzowana skrzynia biegów przynosi oszczędności na poziomie 7%, a program Optifuel − 15% w skali floty.
Mimo to, zaprezentowano w Hanowerze pojazd studyjny Projekt CX/03 o aerodynamicznym nadwoziu i zmniejszonej masie, co ma podkreślać innowacyjność firmy.
fot.: Renault Trucks