fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Nowa gama Renault Trucks

W czasie targów IAA w Hanowerze Heinz-Jürgen Löw, prezes Renault Trucks, zapowiedział odnowienie całej gamy pojazdów dalekobieżnych, budowlanych i dystrybucyjnych w czerwcu 2013 r.

Wszystkie nowe pojazdy są obecnie testowane na torach testowych Renault Trucks oraz u klientów. Ich oczekiwania i potrzeby mają bowiem olbrzymi wpływ na końcowy produkt Renault Trucks – zapewnił prezes.

Targi były także okazją do zaprezentowania nowych silników Euro VI. Dla gamy ciężkiej producent przygotował 6-cylindrowy silnik DTI 11 o pojemności 11 l, wyposażony w system common rail, układ SCR (selektywnej redukcji katalitycznej), recyrkulację gazów spalinowych, sterowane zawory w układzie dolotowym i wylotowym i filtr cząstek stałych. Ten sam zestaw został zastosowany w nowych, 6-cylindrowych silnikach DTI 13, o pojemności 13 l. Jednak silnik ten ma elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze.

Dla gamy średniej Renault Trucks opracowało dwa nowe silniki Euro VI: 4-cylindrowy DTI 5 o pojemności 5 l oraz 6-cylindrowy DTI 8 o pojemności 8 l. Oba modele zostały wyposażone w układ recyrkulacji spalin EGR i układ SCR oraz filtr cząsteczek stałych.

Renault Trucks wprowadza silniki Euro VI bardziej z powodów marketingowych (wszyscy konkurenci już mają) niż potrzeby. Na konferencji prasowej podkreślono, że „klienci nie oczekują wczesnego wprowadzenia produktów spełniających przyszłe normy, ponieważ aktualna gama odpowiada doskonale oczekiwaniom w zakresie zużycia paliwa oraz jego kontroli”. Firma już teraz propaguje ideologię Optifuel Solutions.

W jej skład wchodzą usługi pozwalające optymalnie konfigurować pojazdy, przede wszystkim poprzez dobór najodpowiedniejszego typu napędu (elektryczny, hybrydowy, CNG czy Diesel), a także szkolenia z ekonomicznej jazdy dla kierowców oraz narzędzia służące do monitorowania i analizowania poziomu zużycia paliwa. Dla przykładu, zautomatyzowana skrzynia biegów przynosi oszczędności na poziomie 7%, a program Optifuel − 15% w skali floty.

Mimo to, zaprezentowano w Hanowerze pojazd studyjny Projekt CX/03 o aerodynamicznym nadwoziu i zmniejszonej masie, co ma podkreślać innowacyjność firmy.

 

fot.: Renault Trucks

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem