Liczbowe podsumowanie rynku motoryzacyjnego za 2011 r. przeprowadzone przez GUS ukazuje, że średnia wieku pojazdów w Polsce przekracza 15 lat. Zestawiając te dane z liczbami dotyczącymi procentowego udziału silników wysokoprężnych, które stanowiły aż 44,7% rynku, wyraźnie widać, że w naszych serwisach jeszcze długo będą pojawiać się jednostki wysokoprężne zasilane pompami rotacyjnymi sterowanymi elektronicznie.
Zakup i eksploatacja takich Diesli przez liczną rzeszę kierowców oprócz aspektów ekonomicznych, niejednokrotnie jest w pełni świadomym wyborem podyktowanym doświadczeniami z jakością oleju napędowego w polskich stacjach paliw oraz wysokim współczynnikiem bezawaryjności. Z tego też założenia wyszli producenci systemu diagnostycznego CDIF2, prezentując na tegorocznych targach Inter Carsu długo zapowiadany adapter przeznaczony do bezpośredniej diagnozy pomp wtryskowych VP 29/30/44 ze sterownikiem PSG5 oraz funkcją adaptacji pompy w samochodach marki Ford. Równolegle z adapterem ukazała się sierpniowa aktualizacja programu zawierająca aplikację do obsługi powyższych sterowników.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 12/2012