W Oplu Vectra B z benzynowym silnikiem 1.8 litra wystąpiła dość niebezpieczna usterka, polegająca na nagłym przejściu silnika w tryb awaryjny. Nie spowodowało to zapalenia się lampki kontrolnej silnika i nie zarejestrowano żadnych błędów w sterowniku silnika.
Podczas jazdy ze stałą prędkością w pewnym momencie obroty silnika spadły do około 1800 - 2200 obr./min, a wciśnięcie pedału gazu do przysłowiowej „dechy” nic nie zmieniło i silnik nadal pracował przy tej prędkości obrotowej. Było to tym bardziej niebezpiecznie, gdyż nie było można zaobserwować żadnej prawidłowości. Co ciekawe, całkowite odpuszczenie pedału przyspieszenia i ponowne jego wciśniecie „powodowało” powrót do normalnej pracy. Strach pomyśleć, co mogłoby się zdarzyć podczas manewru wyprzedzania.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 12/2012