PROFI-FIATY NA CZELE

 Prezentacja dotychczasowych wyników oraz najbliższe plany grupy Fiat Auto Poland w segmencie samochodów użytkowych były tematem konferencji prasowej, zorganizowanej czwartek, 4 października 2007 w gdańskim hotelu „Hevelius”. Pełniąca rolę gospodarza spotkania pani Lucyna Bogusz (na zdjeciu), szefowa sprzedaży krajowej samochodów użytkowych Fiata w sposób niezwykle komunikatywny potrafiła przekonać kilkudziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Polski, że ma mocne podstawy do satysfakcji z dotychczasowych dokonań.
inż. Henryk Jezierski

Rzeczywiście, w segmencie samochodów użytkowych Fiat pozostaje niekwestionowanym liderem. Aż jedna piąta wszystkich samochodów dostawczych sprzedawanych aktualnie w Polsce wozi na masce charakterystyczny emblemat włoskiego koncernu, a jego „okręt flagowy” czyli Ducato znajduje co miesiąc około 300 nabywców, co oznacza blisko 38% udział w swojej klasie oraz wzrost sprzedaży w stosunku do 2006 roku o – bagatela! – 271%…

W czym tkwi źródło tego sukcesu? Odpowiadając na to pytanie trzeba by sięgnąć nie do jednego lecz wielu źródeł.
Po pierwsze – sposób dystrybucjiFiat jest jedyną marką w Polsce posiadającą sieć dealerów przygotowanych profesjonalnie do obsługi klientów samochodów dostawczych. Ba, wielu z nich skoncentrowało się wyłącznie na tym segmencie, świadomie rezygnując z klientów zainteresowanych samochodami osobowymi.
Po drugie – gęsta sieć warsztatowa
Autoryzowaną specjalizacją w serwisowaniu i naprawach samochodów dostawczych Fiata może wykazać się około 250 firm.
Po trzecie – bogaty wybór
Włoski koncern oferuje swoim klientom zdecydowanie najliczniejszą gamę modeli i wersji samochodów dostawczych – od najmniejszego Seicento i Pandy, poprzez Doblo i Scudo, aż do 3,5-tonowego Ducato.
Po czwarte – zabudowy dostosowane do indywidualnych oczekiwań
Aż 40% sprzedawanych „dostawczaków” Fiata to samochody ze specjalistycznymi zabudowami, wykonywanymi przez sprawdzonych kooperantów.
Po piąte – atrakcyjne warunki zakupu i leasingu
Ten walor oferty Fiata najlepiej oddaje kredyt z oprocentowaniem w wysokości 0,99% w skali rocznej oraz kwoty minimalnych rat leasingu, wynoszące odpowiednio: dla Ducato – 649 zł, Scudo – 549 zł, Doblo Cargo – 379 zł.

Cennym uzupełnieniem konferencji była prezentacja samochodów dostawczych Fiata ze specjalistycznymi zabudowami, zorganizowana w wieczorowo-nocnych plenerach Stoczni Gdańskiej. Dziennikarze mogli nie tylko zapoznać się z rozwiązaniami zastosowanymi np. w Ducato Kombi do przewozu 7 osób (adaptowane przez firmę VVAN Grabowski) lub w wersjach tego samego modelu dla strażaków (Zbigniew Szczęśniak), handlowców obwoźnych (BCC Polska), pogotowia energetycznego (Pronar), pomocy drogowej (Szummar) i konwojentów bankowych (AMZ Kutno), ale także porozmawiać z szefami ww. firm. A było o czym, zważywszy oryginalność i funkcjonalność wielu wprowadzonych rozwiązań konstrukcyjnych.

Nasuwa się pytanie, czy Fiat ma szanse utrzymać w najbliższych latach pozycję lidera w segmencie samochodów dostawczych na polskim rynku, uwzględniając mocny atak konkurentów, w tym drugiego w rankingu Renault z aktualnie debiutującym, nowym Kangoo? Jesteśmy przekonani, że tak. Lucyna Bogusz i jej współpracownicy nie spoczywają bowiem na laurach. Już z początkiem listopada 2007 ruszył nowoczesny program wynajmu samochodów dostawczych Fiata połączony z usługą zarządzania flotą, a w odwodzie pozostaje jeszcze - bardzo ciepło przyjęte przez fachowców - Fiorino, którego polska premiera przewidziana jest na początku przyszłego roku.