9% wzrost sprzedaży Helli

HELLA, w roku obrotowym 2014/2015 odnotowała sprzedaż na poziomie 5,8 mld. euro, co stanowi 9% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 12% do 445 mln euro (rok wcześniej – 399 mln euro). W segmencie aftermarket, HELLA odnotowała wzrost przychodów o 5% do kwoty 1,13 mln euro, głównie z tytułu działalności hurtowej w Danii i w Polsce.

Do dobrych wyników HELLI przyczyniła się dobra koniunktura w branży motoryzacyjnej, wysoki popyt na rynku, a także kilka premier produktów – szczególnie reflektory z technologią LED oraz złożone systemy elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią.
Wzrost nakładów na badania i rozwój traktowane są jako kluczowy element strategii firmy, którego celem jest dalsze umacnianie pozycji lidera technologicznego w swojej branży.
W badaniach firma koncentruje się kompleksowym wykorzystaniu technologii LED we wszystkich segmentach pojazdów oraz na rozwoju technologii zmniejszającej emisję CO2.