Podczas Grand Prix Formuły 1 w Wielkiej Brytanii, w brytyjskim pojeździe BRM 15, zastosowano po raz pierwszy hamulce tarczowe pomysłu kapitana AHG Girlinga.
Od 1959 r. zwycięstwo w mistrzostwach Formuły 1 12 razy trafiało w ręce kierowców, którzy w swych pojazdach mieli zamontowane hamulce tarczowe Girling. Nazwa Girling od lat jest synonimem nowatorskich rozwiązań w motoryzacji.
Historia marki to elementy kampanii firmy Girling, która w ten sposób postanowiła odnowić swoje oblicze, m.in. poprzez wprowadzenie nowego logotypu oraz przykuwających uwagę ogłoszeń prasowych i materiałów marketingowych, wykorzystujących fotografie historyczne oraz nowe.
Hasło: „skuteczne hamulce decydują o wszystkim” w zestawieniu z obrazami przedstawiającymi osiągnięcia firmy w dziedzinie wyścigów samochodowych mają przypominać klientom, że marka jest wciąż uosobieniem bezpieczeństwa i skuteczności hamowania.
Wszystkie części hamulcowe Girling produkuje się wedle standardów wyposażenia oryginalnego, pokrywając zapotrzebowanie 95% europejskiego parku pojazdów, w pełni spełniają wymogi homologacji ECE R90 dla elementów hamulcowych.
Marka Girling jest częścią firmy TRW