fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Scania podsumowuje rok

„Ten rok nas pozytywnie zaskoczył” – powiedział na konferencji prasowej Tomasz Cwalina ze Scania Polska. Do końca listopada 2015 Scania dostarczyła 3278 nowych pojazdów i zajmuje 4. miejsce na naszym rynku pod względem ilości sprzedaży.

 8-scania

Od lewej - Tomasz Cwalina,  Harald Woitke i Paweł Paluch

W stosunku do ubiegłego roku Scania Polska zwiększyła udział w rynku z 14 do 18%. Do końca listopada Scania dostarczyła 693 podwozia i jest liderem naszego rynku z udziałem 24,6%. Podwozia są wykorzystywane pod zabudowy strażackie i komunalne. Sprzedano też 2585 ciągników (16,8%). Największym zainteresowaniem klientów cieszą silniki o mocy 410 i 450 KM bez układu recyrkulacji spalin.

Dyrektor generalny Scania Polska Harald Woitke zwrócił uwagę, że obecnie Scania oferuje pojazdy wysokiej jakości wyróżniające się małą awaryjnością i niskim zużyciem paliwa. Nowością jest oferta pojazdów zasilanych gazem ziemnym LNG (skroplonym).

„Mamy dobre pojazdy, sieć serwisową i usługi – serwisowe, finansowanie i szkolenia” - powiedział Paweł Paluch, dyrektor marketingu Scania Polska.

Wzrasta zainteresowanie kontraktami serwisowymi - co drugi pojazd jest sprzedawany z umową naprawczo-serwisową. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się też roczny wynajem ciągników siodłowych.

Scania Polska ma 11 dilerów, 37 serwisów, regionalny magazyn części, centrum szkoleniowe w Nadarzynie i szkołę jazdy. W 2015 r. otworzono nowy serwis w Bolesławcu. W przyszłym roku zostanie uruchomiony jeszcze jeden serwis, ale w przyszłości nie planuje się istotnego powiększania sieci. Scania Polska ma 7 punktów sprzedaży pojazdów używanych i w 2015 r. sprzedano ich ok. 1000 sztuk. Pojazdy te są pozyskiwane w ramach odkupu od klientów polskich i zagranicznych. 

W tym roku powodzeniem cieszyła się akcja „Scania – zawsze na czele”, w której wzięło udział 2 tys. kierowców. Przypomnijmy, 4 zestawy na okres 2 tygodni oddano do dyspozycji wybranych firm transportowych. Celem akcji było wykazanie oszczędności z eksploatacji pojazdów marki Scania. W pierwszym tygodniu kierowca jeździł razem z instruktorem, a w następnym – już sam, ale był monitorowany przez instruktora. Zestawy demonstracyjne przejechały łącznie 134 tys. km, a zużycie paliwa wyniosło 23,72 l/100 km. Akcja „Scania - zawsze na czele” będzie kontynuowana w przyszłym roku.

Przyszły rok będzie ważny dla firmy Scania, która będzie obchodzić 125 rocznicę powstania. Przedstawiciele firmy z optymizmem patrzą w przyszłość. Wynika to z faktu, że 25% towarów w transporcie międzynarodowym przewożą polskie firmy, które potrzebują nowych pojazdów. Scania liczy też na odrodzenie się rynku pojazdów budowlanych, dlatego w 2016 r. będzie kontynuowana akcja prezentacji aut tego typu dla klientów. W przyszłym roku planuje się też zwiększenie sprzedaży autobusów używanych. 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem