Sprawa emisji dwutlenku węgla niemal rozwiązana

Zaledwie miesiąc od pojawienia się problemów z emisja CO2 w niektórych modelach samochodów, Volkswagen wyjaśnił wiele wątpliwości. Po przeprowadzeniu szczegółowych badań i kontroli wiadomo, że prawie wszystkie modele emitują tyle CO2 ile pierwotnie podano.

Do świąt Bożego Narodzenia, neutralna służba techniczna pod nadzorem odpowiedniego urzędu zweryfikuje te dane i modele, które przejdą audyt pomyślnie będą sprzedawane bez ograniczeń.

Volkswagen przedstawił ustalenia komisji dochodzeniowej rządu oraz Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA). Liczba samochodów z wadliwymi instalacjami obejmowała 9 modeli Volkswagena, których roczna produkcja nie przekracza 36 tys. szt. (0,5% produkcji całej marki), a nie 800 tys. jak pierwotnie podawano, a odchylenia obejmowały kilka gram CO2, (zwiększenie zużycia paliwa w cyklu NEDC o 0,1 do 0,2 l na 100 km).

Należące do koncernu marki Audi, Skoda i Seat uzgodniły z odpowiednimi urzędami dopuszczającymi auta do ruchu podobny sposób postępowania.

Uwaga: Dane zawarte w tej informacji nie dotyczą produktów i usług oferowanych przez Volkswagen Group of America oraz Volkswagen Canada.