Kierowcy zmniejszyli zużycie paliwa o 4,8%

W III edycji konkursu Mobil Delvac 1 Driver Efficiency Challenge, promującego efektywną jazdę wśród kierowców ciężarówek zespołu Formuły 1, McLaren-Honda zwyciężył Sean Dignan, a na 2 miejscu byli Hugh Hamblin oraz Dean Armstrong. Ceremonia rozdania nagród odbyła się w Centrum Technologicznym McLaren w Woking (Wielka Brytania).

8-mobildelvac

Uczestnicy konkursu oraz wyróżnieni ze statuetkami i dyplomami. Drugi od lewej wsród wyróżnionych - Sean Dignan

Konkurs, który trwał od 8 maja (Grand Prix Hiszpanii) do 4 września 2015 roku (Grand Prix Włoch) wspierał producent syntetycznych olejów silnikowych Mobil Delvac 1, III edycja Driver Efficiency Challenge promowała jazdę efektywną, ale również podkreślała korzyści wynikające ze stosowania wysokiej jakości środków smarnych – poprawę bezpieczeństwa, mniejsze zużycie silnika i hamulców oraz spadek zużycia paliwa. Kierowcy przejechali łącznie ponad 450 000 km i zużyli ponad 136 000 litrów paliwa! Konkurs był otwarty dla wszystkich kierowców pojazdów ciężarowych, którzy pracowali dla zespołu McLaren-Honda podczas sezonu wyścigowego 2015, przewożąc bolidy, części zamienne, urządzenia diagnostyczne i zaplecze dla gości pomiędzy europejskimi wyścigami Grand Prix (7 torów, goszczących europejskie wyścigi Formuły 1). Łącznie wystartowało ich 17. Podczas konkursu kierowcy zmniejszyli zużycie paliwa o 4,8% w porównaniu z wynikami ubiegłorocznego konkursu Mobil Delvac 1. Najlepszym kierowcą w kategorii „poprawy efektywności” został Giles Mathieson. Podstawą wyróżnienia był największy przyrost wydajności, liczony od pierwszej edycji konkursu z 2013 r.

Punktacja opierała się na systemie Formuły 1 (np. 25 punktów za I miejsce), wynik był aktualizowany po każdym Grand Prix. Kierowców oceniano wg 5 kryteriów:

  • Operowanie pedałem gazu.
  • Praca silnika (kontrola optymalnej pracy).
  • Praca na biegu jałowym.
  • Swobodne toczenie się pojazdu.
  • Hamowanie – wyrażone w procentach całej trasy.

Flota ciężarówek zespołu McLaren-Honda używa oleju silnikowego Mobil Delvac 1 LE 5W-30, spełniający techniczne wymogi silników Euro 6 oraz Mobilube 1 SHC 75W-90 do przekładni i tylnej osi.