Wzrosła sprzedaż opon

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego poinformował o wzroście sprzedaży ogumienia w 2015 r. W odniesieniu do 2014 r. sprzedaż opon do pojazdów osobowych wzrosła o 1%, a do ciężarowych o 3%. Opony do aut osobowych segmentu budżetowego stanowią 46% rynku, ale ich sprzedaż w ubiegłym roku zmniejszyła się o 4%. Ogumienie segmentu średniego stanowi 28% rynku, a premium 26% (wzrost sprzedaży o 2%).

W minionym roku najbardziej wzrosła sprzedaż opon do samochodów typu SUV, aż o 14%. – Polski rynek oponiarski odnotował dobre wyniki po bardzo słabym 2014 r. Mamy nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma. Tegoroczne wyniki są związane zarówno ze wzrostem sprzedaży samochodów osobowych i ciężarowych, jak i z poprawą świadomości polskich kierowców odnośnie do opon – powiedział Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

oponydoosobowych