fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Jubileusz Centrum Szkoleniowego Techniki Motoryzacyjnej Bosch

bosch jubileuszCentrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej Bosch założone w 1996 r. obchodzi swój jubileusz. Centrum od 20. lat organizuje szkolenia we wszystkich działach techniki motoryzacyjnej. Od początku istnienia Centrum jego kierownikiem jest Artur Kornaś. Każdego roku w Centrum Szkoleniowym Bosch odbywa się ponad 200 szkoleń z 40 różnych tematów. Nowością są szkolenia techniczne dla pracowników punktów obsługi klienta, szkolenia z diagnostyki samochodów hybrydowych oraz szkolenie z zakresu kalibracji radarów i kamer do systemów wspomagających kierowcę.

Szkolenia są zróżnicowane w zależności od stopnia wiedzy, a biorą w nich udział początkujący i doświadczeni mechanicy, a nawet trenerzy konkurencyjnych centrów szkoleniowych. Na początku szkolenia wszyscy kursanci przystępują do testu, aby sprawdzić zakres swojej wiedzy, a kończąc szkolenie uczestnicy ponownie piszą ten sam test, by móc zaobserwować wzrost swoich kompetencji.Kornas
Centrum Szkoleniowe Techniki Motoryzacyjnej Bosch w tym roku uzyskało akredytację Kuratorium Oświaty i zostało wpisane do rejestru placówek kształcenia ustawicznego Ministerstwa Edukacji Narodowej. Akredytacja zwalnia z pobierania podatku VAT, co jest równoznaczne z obniżeniem cen szkoleń, m.in. dla: warsztatów, uczniów szkół o profilu samochodowym, studentów i nauczycieli. Centrum uzyskało także uprawnienia do prowadzenia szkoleń w zakresie odzysku substancji fluorowanych gazów cieplarnianych z systemów klimatyzacji w pojazdach silnikowych kategorii M1 oraz kategorii N1. Instytucja została wpisana przez UDT do rejestru jednostek wydających zaświadczenia o odbytym szkoleniu zgodnie z ustawą z dn. 15 maja 2015 roku  „O substancjach zubażających warstwę ozonową oraz niektórych fluorowanych gazów cieplarnianych”.

Firma Bosch podczas konferencji prasowej informowała, że najpopularniejszymi źródłami informacji z zakresu napraw samochodów dla warsztatów samochodowych są: niezależne oprogramowanie (52%) oraz bezpłatne strony i fora internetowe (41%). Potrzebną wiedzę warsztaty uzyskują również dzięki kontaktom z zaprzyjaźnionym serwisem autoryzowanym (33%) oraz przez zakup informacji od producenta samochodu (17-20%). Co dziesiąty warsztat nie ma dostępu do danych technicznych żadnej marki (11%). Małe warsztaty częściej niż duże rezygnują z naprawy samochodów zaawansowanych technicznie.
Według badań przeprowadzonych przez portal MotoData najczęściej używanymi źródłami wiedzy o nowościach na rynku dla warsztatów sieciowych są: szkolenia techniczne (95%), Internet (84%), prasa (85%), literatura fachowa (80%). W przypadku warsztatów nie zrzeszonych w sieciach można zauważyć mniejsze zainteresowanie szkoleniami technicznymi (88%), Internetem (79%), prasą (75%) i literaturą fachową (71%). Jedynie w przypadku rozmowy z przedstawicielem handlowym warsztaty niezrzeszone wykazują większe zainteresowanie niż warsztaty sieciowe.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem