fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

III Kongres Ekspertów Samochodowych

121 maja 2016 r. w Radomiu odbył się III Kongres Ekspertów Samochodowych. Wydarzenie, które zgromadziło blisko dwa tysiące osób, zostało zorganizowane przez Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu, Biuro Ekspertyz Technicznych i Szkoleń (BETiS) oraz Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. Patronat honorowy objęli: Prezydent Miasta Radomia Radosław Witkowski oraz Rektor Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu prof. dr hab. inż. Zbigniew Łukasik. Patronat medialny nad III Kongresem Ekspertów Samochodowych objął Auto Moto Serwis.

W kongresie udział wzięli kadra akademicka: UTH, UWM, ITEE, PŚ, PP, właściciele i dyrektorzy zakładów przemysłowych, spółek akcyjnych i cywilnych, koncernów samochodowych, instytutów naukowo-badawczych oraz badawczo-rozwojowych, członkowie izb gospodarczych i stowarzyszeń branży motoryzacyjnej, przedstawiciele firm sektora motoryzacyjnego z Polski i za granicy, urzędy i inspektoraty kontrolujące i nadzorujące pracę serwisów samochodowych, przedstawiciele prasy, portali internetowych oraz liczne grono osób związanych z motoryzacją.

2Podczas kongresu można było uczestniczyć w wykładach światowych liderów technologii motoryzacyjnych, które odbywały się w auli głównej uniwersytetu radomskiego, pokazach na stanowiskach wystawowych oraz obejrzeć zmagania konkursowe półfinały i finał kandydatów na ekspertów roku 2016 w dziewięciu kategoriach.
Partnerami kongresu byli: Autodata, Axes System, BETiS, Bosch, Delphi, Denso, DeltaTech Electronics, EurotaxGlass’s Polska, HUZAR Tools, Liqui Moly, Loctite, Mahle, Magneti-Marelli, Michelin, Ravenol, CYBID, Sunrise, Fiat, Iveco, Peugeot, Mercedes, Volkswagen, Fiat, Škoda. Były również stanowiska sieci serwisowych, m.in.: Autodistribution Polska, EuroWarsztat Groupauto Polska, Autopartner.

3Głównym przesłaniem tegorocznego kongresu były zagadnienia związane z innowacyjnymi technologiami i systemami stosowanymi w samochodach oraz nowoczesnymi metodami diagnozowania i stosowania innowacyjnych komponentów do naprawy i eksploatacji. Celem perspektywicznym była integracja środowisk związanych z motoryzacją.

45Podczas kongresu omówiono problemy rynku motoryzacyjnego oraz sposoby pozyskiwania funduszy publicznych dla rozwoju firm związanych z motoryzacją. Poszczególne wykłady były ściśle ukierunkowane na prezentację technologii, rozwiązań, metod działania, perspektywicznych technologii, innowacyjnych aplikacji wspomagających pracę rzeczoznawców. Do publicznej wiadomości podano, że Radom został trzecim miastem w Polsce (po Warszawie i Wrocławiu), w którym utworzono ośrodek certyfikacji rzeczoznawców samochodowych akredytowany przez Polskie Centrum Akredytacji (PCA). Certyfikacją zajmuje się Koło Certyfikacji Rzeczoznawców Samochodowych Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej oddział w Radomiu.

6Przed Kongresem i w trakcie jego trwania w tle pracowała Kapituła Konkursowa Kongresu Ekspertów Samochodowych. Prowadziła półfinały i finały konkursu na Eksperta Samochodowego Roku 2016 oraz obradowała wielokrotnie typując innowacyjne produkty, procesy i technologie do nagrody Kongresu Ekspertów.
W kategorii innowacyjność produktowa przyznała firmie BOSCH wyróżnienie i statuetkę za Stół Modułowy EPS815 przeznaczony do badania komponentów układu paliwowego silników o zapłonie samoczynnym ze względu na najszerszy zakres możliwych do wykonania prac serwisowych wraz z najnowszymi pompami CP4.

7Od lewej: dr Sławomir Olszowski (UTH, WTiE), Jerzy Zawodnik (wiceprezydent Radomia), Zbigniew Pilewski (BOSCH), prof. Andrzej Piętak (UWM).

W kategorii innowacyjność technologiczna przyznała firmie AC S.A. właścicielowi marki STAG wyróżnienie i statuetkę za SYSTEM SEKWENCYJNEGO WTRYSKU GAZU DO SILNIKÓW Z BEZPOŚRENIM WTRYSKIEM PALIWA – STAG 400 DPI.

8Od lewej: dr Sławomir Olszowski (UTH, WTiE), Jerzy Zawodnik (wiceprezydent Radomia), prof. Andrzej Piętak (UWM).

Firmie SKAVEN, przedstawicielowi firmy RAVENOL w Polsce, w kategorii innowacyjność procesowa przyznano nagrodę i statuetkę za opracowanie i przygotowanie specjalistycznej platformy informacyjnej mającej znaczący wpływ na proces serwisowy przy bieżącej obsłudze i wymianie płynu w automatycznych skrzyniach biegów w zakresie: kompleksowej specyfikacji produktów, ich doboru oraz wymaganych procedur.

9Od lewej: dr Sławomir Olszowski (UTH, WTiE), Jerzy Zawodnik (wiceprezydent Radomia), Artur Serocki (SKAVEN/RAVENOL), prof. Andrzej Piętak (UWM).

W trakcie trwania eventu przeprowadzono półfinał i finał konkursu „Ekspert Samochodowy Roku 2016” w kategoriach: silniki o zapłonie samoczynnym, wtrysk benzyny, elektronika i elektrotechnika samochodowa, specjalistyczna chemia serwisowa, automatyczne skrzynie biegów, systemy bezpieczeństwa czynnego, turbodoładowanie, kalkulacja szkód komunikacyjnych, opony. Osoby, które uznawały swoje kompetencje zawodowe za eksperckie, przyjechały z całego kraju aby rywalizować o najwyższe podium indywidualnie w każdej kategorii. Szczegółowe wyniki w poszczególnych kategoriach:

I. Kategoria: Silniki o zapłonie samoczynnym:
1. Aleksander Buczyński
2. Łukasz Bogus
3. Dawid Stępień

10Od lewej: Maciej Hadryś (fabryka MAHLE), prof. Andrzej Piętak (UWM), Jerzy Zawodnik (wiceprezydent Radomia), Aleksander Buczyński, dr Sławomir Olszowski (UTH, WTiE).


II. Kategoria: wtrysk benzyny
1. Janusz Górzyński
2. Jacek Jakimów
3. Łukasz Potaczała

11
III. Kategoria: Elektronika i elektrotechnika samochodowa
1. Patryk Knieć
2. Łukasz Potaczała
3. Łukasz Bogus

IV. Kategoria: Specjalistyczna chemia serwisowa
1. Krzysztof Stankiewicz
2. Łukasz Potaczała
3. Łukasz Bogus

V. Kategoria: Automatyczne skrzynie biegów
1. Jacek Janik
2. Maciej Gronek
3. Piotr Siwiec

VI. Kategoria: Systemy bezpieczeństwa czynnego
1. Mirosław Kopański
2. Damian Krawętkowski
3. Radosław Turczyński

12Od lewej: Sebastian Matuschek (Continental/ATE), prof. Andrzej Piętak (UWM), Mirosław Kopański, Jerzy Zawodnik (wiceprezydent Radomia), dr Sławomir Olszowski (UTH, WTiE).


VII. Kategoria: Turbodoładowanie
1. Jerzy Zachorski
2. Radosław Turczyński
3. Łukasz Potaczała

VIII. Kategoria: Kalkulacja szkód komunikacyjnych
1. Łukasz Zachorski
2. Bartosz Sorbjan
3. Andrzej Dumanowski

IX. Kategoria: Opony
1. Krzysztof Stankiewicz
2. Jarosław Grzyb
3. Rafał Olechowski
 

13

Przedstawiciele firm przekazywali na ręce zwycięzców wartościowe nagrody od sponsorów. Wśród nagród były: testery diagnostyczne wraz z licencjami: Delphi DS150E, CDiF/3; licencje na platformy informatyczne: Carwert, AutoData Online 3D&R, komplet opon Michelin, system kontroli bicia tarcz hamulcowych oraz wiele innych ufundowanych przez: Axes System, AutoData, BETiS, DeltaTech Electronics, Delphi, ATE, EurotaxGlass’s, Magneti Marelli, Sunrise, SITK RP, Liqui Moly, MAHLE, Loctite, Michelin, Denso, Huzar, Ravenol.

Kongres Ekspertów Samochodowych jest idealnym miejscem łączącym świat techniki oraz nauki z praktyką motoryzacyjną. Zaprezentowano nowe innowacyjne rozwiązania techniczne i technologiczne, umożliwiono poznanie rozwiązań do wielu problemów i zadań serwisowych, wskazano błędy legislacyjne obecnie obowiązującego prawa. Uczestnicy, oprócz możliwości spotkania i poznania ekspertów w branży, mieli możliwość poszerzenia wiedzy i poznania perspektywicznych rozwiązań. Na zakończenie wśród publiczności rozlosowano nagrody.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem