Dotarcie do potencjalnych klientów to jeden z głównych problemów producentów. W dzisiejszych czasach wytworzenie produktu to dopiero pół sukcesu – trzeba go jeszcze sprzedać.
Total Polska wpadł na pomysł stworzenia platformy internetowej, za pomocą której komunikuje się z mechanikami i tzw. fanami motoryzacji.
Platformę internetową teamtotal.pl tworzą Klaudia Podkalicka i Hubert Ptaszek – kierowcy rajdowi, Patryk Mikiciuk – określający się jako pasjonat motoryzacji oraz Adam Klimek – mechanik samochodowy. Na podstronie teamtotalpro.pl znajdują się przydatne dla mechaników porady opisujące nietypowe usterki w różnych pojazdach, warsztatowe forum umożliwiające wymianę informacji i doświadczeń. Merytoryczne treści tworzą też sami mechanicy, którzy mogą zadawać pytania ekspertom, a najciekawsze są nagradzane gadżetami Totala.
Na platformie jest oczywiście gama produktów Total – oleje silnikowe, przekładniowe, płyny do chłodnic, płyny hamulcowe. Przy okazji – w ofercie Totala zauważyliśmy olej silnikowy nadający się do silników Forda EcoBoost. Na platformie znajdują się również filmy pokazujące przebieg niektórych napraw, wkrótce mają pojawić się nowe.
Twórcy platformy, działającej od października 2015 r., chcą trafić do szerokiego kręgu obiorców – od profesjonalistów-mechaników po kierowców, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę motoryzacyjną. Niezwykle medialny i sympatyczny Adam Klimek stara się podnieść rangę zawodu mechanika. Jak powiedział na konferencji prasowej – praca mechanika to pasja i odpowiedzialność. Ci ludzie mogą do motoryzacji zachęcić lub ją obrzydzić – święte słowa!