Części MOOG z 3-letnią gwarancją

 

moogFederal-Mogul Motorparts rozszerzył do trzech lat gwarancję na części układu kierowniczego i zawieszenia marki MOOG. Wydłużony o rok okres gwarancyjny obejmuje wszystkie produkty marki MOOG kupione od początku 2016 roku.
Na pytania odpowiada Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland.

Jakie produkty obejmuje gwarancja i w jakich samochodach ma zastosowanie?

Wydłużyliśmy gwarancję na wszystkie produkty marki MOOG, montowane w autach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych, które nie są zarejestrowane na firmę lub używane do celów zarobkowych. Nasza decyzja jest dobrze odbierana przez klientów i pozwala wyróżnić się spośród silnej konkurencji. Z naszych informacji wynika, że żaden inny producent części układu kierowniczego i zawieszenia nie oferuje na terenie Polski rozszerzonej do trzech lat gwarancji.

Czy są z tego jakiekolwiek korzyści dla mechaników?

Oczywiście, bo z perspektywy właściciela warsztatu dodatkowy rok gwarancji na części ma znaczenie. To prosty sposób na zdobycie satysfakcji klienta, który przywykł do wydłużania gwarancji wyłącznie za dodatkową opłatą. Taka praktyka jest stosowana na przykład przez sieci handlujące sprzętem RTV. W przypadku MOOG czeka go miła niespodzianka.

Klient chce wymienić produkt w ramach 3-letniej gwarancji. Co musi zrobić?

Formalności są standardowe. Należy udać się z uszkodzoną częścią i dowodem zakupu do punktu sprzedaży. Rozpoczyna się procedura reklamacyjna, podczas której dystrybutor rozpatruje zasadność wymiany produktu w porozumieniu z Federal-Mogul Motorparts. Może się zdarzyć, że do poprawnego rozpatrzenia reklamacji wymagane będą dodatkowe informacje od klienta.

Jakie?

Na przykład potwierdzenie ustawienia geometrii zawieszenia po montażu w przypadku reklamacji końcówki drążka kierowniczego. To standardowa procedura diagnostyczna, której pominięcie może mocno przyspieszyć zużycie nowego elementu. Mając na uwadze dobre praktyki warsztatowe i wiedzę techniczną mechaników, liczymy na wyrozumiałość wobec wprowadzenia takiego wymogu.

Część producentów wprowadza gwarancję czasową zabezpieczoną limitem kilometrów.

Uważamy, że nie jest to konieczne. Nie mamy problemów z odróżnieniem części posiadających wady materiałowe i produkcyjne od części wyeksploatowanych, używanych niezgodnie z ich przeznaczeniem.

Jakie są wykluczenia?

Wydłużona gwarancja nie obejmuje części MOOG zamontowanych w samochodach używanych do celów zarobkowych, zarejestrowanych na firmy, ale również w samochodach po tuningu, autach używanych na torze lub w terenie. Gwarancja nie obejmuje również części, które w ciągu 3 lat od zakupu zostały przemontowane do innego auta lub gdy auto uczestniczyło w wypadku.

Kto rozpatruje reklamacje?

Korzystamy z usług doświadczonych specjalistów ds. technicznych. Najwięksi dystrybutorzy posiadają własne, czasami bardzo rozbudowane działy reklamacji. Wówczas na podstawie porozumienia z naszą firmą mają prawo do rozpatrywania reklamacji, będąc w kontakcie z naszym zespołem technicznym. Drugi model to bezpośrednia weryfikacja uszkodzonych części przez nasz zespół.

Czy na opakowaniach produktów MOOG pojawi się informacja o wydłużonej gwarancji?

Nasze produkty sprzedajemy na całym świecie, a rozszerzona gwarancja obejmuje przede wszystkim kraje Unii Europejskiej. Dlatego nie planujemy wprowadzać zmian na opakowaniach, które również mogą trafić na dalekie rynki, bez prawa do rozszerzonej gwarancji.