2,5-milionowy Volkswagen z Poznania

vwpoznaZ linii montażowej Volkswagen Poznań zjechało dwuipółmilionowe auto w historii spółki. Taką liczbę samochodów wyprodukowano w Poznaniu od 1993 r.

Nie od razu Poznań stał się centrum produkcji Transporterów i Caddy. W 1994 r. w fabryce rozpoczęto montaż samochodów Škoda Felicia. W kolejnych latach w Poznaniu montowano również różne modele marek: SEAT (Cordoba), Audi (A6) oraz Volkswagen (m.in. Bora, Polo, Passat). W 1996 r. Volkswagen Poznań utworzył odlewnię. Powstają w niej do dziś komponenty aluminiowe, które są montowane wielu samochodach różnych marek z koncernu Volkswagen. W latach 2002–2003 z linii montażowych poznańskiej fabryki zjechały ostatnie Škody Fabia, a fabryka została przygotowana do produkcji dwóch modeli bazowych: Volkswagena Caddy oraz Volkswagena Transportera.
11 grudnia 2007 r. świętowano w fabryce wyprodukowanie milionowego samochodu, którym był Caddy w wersji Maxi Furgon. 2,5-milionowym samochodem wyprodukowanym w fabryce Volkswagen Poznań jest czarny Volkswagen Caddy w wersji Trendline z silnikiem 1.4 TSI, wyposażony w klimatyzację, czujniki parkowania, przyciemnianie szyby w przedziale pasażersko-ładunkowym, podgrzewane fotele i instalację telefoniczną Bluetooth. Właścicielem jubileuszowego modelu został przedsiębiorca na co dzień prowadzący sad i tłocznię.

przekazaniekluczykwKluczyki do jubileuszowego samochodu zostały przekazane właścicielowi podczas oficjalnej konferencji prasowej, która odbyła się w fabryce Volkswagen Poznań. Symboliczny kluczyk wręczony został przez Dietmara Mnicha – dyrektora zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku i Piotra Łakomego – dyrektora marki Volkswagen Samochody Użytkowe.