ZF zwiększa rentowność

Podczas pierwszych sześciu miesięcy br. sprzedaż koncernu ZF Friedrichshafen AG wzrosła do 17,8 mld euro, a skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł 1,1 mld euro.
rentownoscZF

Dane biznesowe ZF Friedrichshafen mogą być porównywane z analogicznym okresem w roku 2015 tylko w ograniczonym stopniu, ze względu na kluczowe dla tego okresu wydarzenia: przejęcie amerykańskiego koncernu TRW oraz sprzedaż 50% udziałów w spółce ZF Lenksysteme.
W pierwszej połowie roku sprzedaż koncernu ZF wyniosła 17,8 mld euro. Odpowiada to 5% wzrostowi organicznemu przy porównaniu obecnych danych z połączonymi wynikami ZF i ZF TRW w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2015 r.
Według najnowszych szacunków, do 2025 r. rynek pojazdów hybrydowych i elektrycznych powinien wzrosnąć o 7–10%. Firma zamierza skorzystać z tego wzrostu i nowo kształtującego się rynku. Chce zaproponować rozwiązania systemowe pozwalające na pełną integrację elementów podwozia, układu napędowego oraz elektroniki.
– Osiągnęliśmy znaczącą poprawę marży w I półroczu br. i chcemy utrzymać tę dynamikę wzrostu w ciągu całego roku pomimo trudnych warunków. Jednocześnie planujemy zwiększenie konkurencyjności, szczególnie niemieckich zakładów, poprzez zwiększenie elastyczności i regulacje kosztów produkcji – powiedział dr Stefan Sommer dyrektor generalny ZF.