W pierwszych dniach września 2016 r. uroczyście otwarto ośrodek szkoleniowy Magneti Marelli. Ośrodek mieści się w Sosnowcu, ma powierzchnię 300 m2 i jest wyposażony w salę wykładową oraz część warsztatową do przeprowadzania szkoleń praktycznych. Obok ośrodka szkoleniowego znajduje się nowo otwarty magazyn o powierzchni 6740 m2.
Ośrodek szkoleniowy wyposażony jest m.in. w stanowiska do: diagnozowania i naprawy wtryskiwaczy, symulacji usterek i diagnostyki klimatyzacji, wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów, ustawień geometrii pojazdu i ogumienia również TPMS, symulacji usterek elektronicznych i diagnostyki pokładowej, a także urządzenia do ustawiania świateł, w tym DED i laser.
Podczas otwarcia o środka dyrektor generalny Stefano Sancassani powiedział: „Ta inwestycja to milowy krok w historii rozwoju Magneti Marelli nie tylko w Polsce”. I rzeczywiście, jak podkreślił dyrektor generalny MM Polska Marek Buras, polski oddział obsługuje też rynki 25 krajów postkomunistycznych, do których wysyłane są części zamienne z magazynu w Sosnowcu. Magazyn pracuje na trzy zmiany i zatrudnia 27 osób, a miesięcznie realizowanych jest 2000 przesyłek. Marek Buras stwierdził: ,,Od powstania polskiego oddziału MM w 1997 r. stale się on rozwija. Chcemy rosnąć z warsztatami niezależnymi”. Celem polskiego oddziału jest satysfakcja klienta, a głównymi partnerami są warsztaty. Polski oddział zamierza dalej rozwijać swoją sieć warsztatów Checkstar, szybciej dostarczać przesyłki do warsztatów oraz zwiększać zakres szkoleń.
Stefano Sancassani dyrektor generalny MM.
Marek Buras, dyrektor generalny MM Polska.
Vincenzo Giaccone, kierownik działu technicznego i rozwoju, powiedział, że Magneti Marelli rozwija w Europie centra szkoleniowe, w których może przekazywać gruntowną wiedzę, jako producent wielu podzespołów samochodowych dostarczanych na pierwszy montaż. Jako trendy w konstrukcji pojazdów wskazał: alternatywne napędy, w tym hybrydowe z udziałem silnika Diesla lub wyłącznie elektryczne, oraz rozwój silników w kierunku downsizingu.
Przemysław Treliński, kierownik Działu Obsługi Technicznej.
Przemysław Treliński, kierownik Działu Obsługi Technicznej, podkreślił, że dzięki nowej lokalizacji i bogatemu wyposażeniu ośrodka zakres szkoleń będzie stale poszerzany, a w planach jest szkolenie rocznie 6000 mechaników.