W trzecim kwartale 2016 r., w Polsce, w kategorii opon do samochodów osobowych nastąpił wzrost sprzedaży o 5 proc w porównaniu z tym samym okresem 2015 r. Stały wzrost sprzedaży odnotowują opony motocyklowe i skuterowe, aż o 81 proc. w trzecim kwartale. Niewielkie zmiany na plus również wystąpiły w kategorii opon rolniczych – 2 proc. Pozostałe kategorie odnotowały spadki – opony ciężarowe o 10 proc., przemysłowe o 28 proc.
Dane za trzy kwartały 2016 r. i 2015 r. – w skali rok do roku – nieco się zmieniają. Jak twierdzi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego dane wyglądają obiecująco, a tendencja jest wzrostowa. Szczególnie w kategorii opon motocyklowych oraz do samochodów osobowych, w tym zwłaszcza opon do samochodów typu SUV, których sprzedaż rośnie proporcjonalnie do wzrostu popularności tych aut. W tym kwartale to wzrost o ponad 21 proc.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w segmentach opon ciężarowych, rolniczych i przemysłowych. Te dwa ostatnie są szczególnie zależne od funduszy unijnych na rolnictwo i budowę infrastruktury.