fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Mercedes-Benz Polska rośnie

mercedes konferencjaW 2016 r. Mercedes-Benz Polska odnotował rekordowe wyniki. Wzrosło też postrzeganie marki wśród polskich klientów – powiedział na konferencji prasowej Marc Boderke, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Cars.

W minionym roku obroty spółki wyniosły 5 137 mln zł, to o ponad 37% wzrostu w porównaniu do 2015 r. (3 744 mln zł). Spółka osiągnęła wzrosty w kategoriach: samochody osobowe– 36%, samochody dostawcze – 26%, samochody ciężarowe – 18% oraz usługi posprzedażowe – 18%.

Części zamienne
Naszych Czytelników zapewne najbardziej interesują oryginalne części zamienne oferowane przez Mercedes-Benz Polska. Warsztaty niezależne mogą je kupować za pośrednictwem strony internetowej WebParts przeznaczonej dla stałych partnerów biznesowych. Strona umożliwia bezpłatny dostęp do katalogu części, dobór części, informuje o dostępności i cenie oraz zapewnia połączenie ze stroną informacji technicznej. Na koniec 2016 r. roku z platformy tej korzystało 1200 zarejestrowanych warsztatów, co oznacza wzrost o 18% w stosunku do roku 2015. Sprzedaż oryginalnych części zamiennych Mercedesa w 2016 r. wzrosła o ponad 19% w stosunku do roku poprzedniego (z 26,2 mln euro w roku 2015 do 31,3 mln euro w roku ubiegłym).

Oferta serwisowa dla klientów
Mercedes stworzył też ofertę serwisową skierowaną do właścicieli samochodów w trzech kategoriach: samochody nowe, używane do 4 lat i używane starsze niż 4 lata. Z sukcesem prowadzona była sprzedaż produktów ubezpieczeniowych obejmujących pokrycie kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym do 4. lub 5. roku eksploatacji włącznie – w ramach Pakietu Gwarancyjnego lub Pakietu Komfort (dla pojazdów w okresie gwarancji). W sumie w 2016 r. zostało sprzedanych ponad 8500 pakietów.
W ubiegłym roku Mercedes-Benz wprowadził do sprzedaży w Polsce urządzenie Mercedes me Adapter, które umożliwia posiadaczom Mercedesów wyprodukowanych przed 2014 r. dostęp do wybranych usług telematycznych Mercedes me, znanych z najnowszych modeli marki. Niewielki moduł, wpinany do gniazda OBD w samochodzie łączy się ze smartfonem, przekazując kierowcy podstawowe dane o pojeździe, takie jak poziom paliwa, stan licznika czy aktualne położenie pojazdu. Ponadto oferuje usługę zarządzania przeglądami oraz możliwość bezpośredniego kontaktu z autoryzowanym serwisem i z centrum wsparcia Mercedes-Benz w razie awarii lub kolizji. Od premiery Mercedes me Adapter w IV kwartale sprzedano już ponad 500 sztuk tego urządzenia.
Dużym zainteresowaniem cieszył się też program lojalnościowy Karta Klienta przeznaczony dla właścicieli pojazdów klas A,B, C, E, GLK oraz M starszych niż 4 lata. Obecnie ma on ponad 25 tys. aktywnych uczestników, którzy otrzymują do 30% rabatu na usługi serwisowe w autoryzowanej sieci serwisowej. Uczestnicy programu mają do dyspozycji portal, na którym publikowane są informacje na temat serwisu, a także zindywidualizowane oferty serwisowe wybranego przez nich dilera.

Sieć dilerska
Otwarto dwa nowe salony – we Wrocławiu i Kaliszu. W ramach konsolidacji sieci dilerskiej Grupa Wróbel przejęła prowadzony dotychczas przez firmę Eurotruck obiekt w Straszynie pod Gdańskiem.

Sprzedaż pojazdów
W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano 12 019 osobowych Mercedesów. W porównaniu do 2015 r. (8858 szt.) jest to wzrost o 36% – najwyższy wśród marek premium. W tej klasie pojazdów najwięcej aut sprzedało BMW – 12 497 sztuk, na drugim miejscu jest Mercedes (12 019 szt.), a za nim Audi (10 787 sztuk). Najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa w Polsce była Klasa C (1850 aut). Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się modele GLA oraz Klasa E. Również Mercedes-AMG ma za sobą rekordowy rok. W 2016 r. w Polsce zostało sprzedanych 1108 sztuk Mercedesów AMG. Co ciekawe, dla AMG Polska jest czwartym rynkiem w Europie.
Sprzedano też 6543 pojazdy dostawcze (wzrost o 25,5%), a najpopularniejszym, modelem jest Sprinter. Dział pojazdów ciężarowych sprzedał 3842 pojazdy użytkowe, co stanowi wzrost o 8% w stosunku do 2015 r.
„Mercedes istnieje od pojazd 100 lat, gdyż ciągle szuka nowych rozwiązań” – powiedział Marc Boderke. Firma nieustannie poszukuje nowych rozwiązań technicznych oraz odkrywa nowe grupy docelowe klientów. O rozwiązaniach technicznych na konferencji nie powiedziano ani słowa, ale podano, że Mercedes zainteresował się kobietami. Polki stanowią ok. 20% klientów tej marki, a w segmencie aut kompaktowych nawet 35%. „She’s Mercedes” to inicjatywa Mercedes-Benz, dzięki której marka może lepiej spełniać potrzeby i oczekiwania kobiet. Stworzono nawet serwis internetowy, na którym kobiety z całego świata mogą wymieniać się doświadczeniami i uwagami. Zapewne chodzi o przywiązanie potencjalnego klienta do marki, czemu również służy akcja Stacja Mercedes. Stację odwiedziło 35 tys. osób obu płci.

boderkeJako obcokrajowiec Marc Boderke zauważył, że Polacy, w przeciwieństwie do innych nacji, podchodzą do samochodu emocjonalnie. Rzeczywiście, Mercedes wzbudza emocje również dzięki umiejętnej propagandzie koncernu, któremu udało się zmienić postrzeganie marki. Kiedyś Mercedesa postrzegano jako solidny samochód dla emerytów i taksówkarzy, a dzisiaj jeździ nim znacznie młodsza klientela, nawet ze sportową żyłką.

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem