Na początku 2018 roku ma ruszyć nowy dział firmy Bosch - Powertrain Solutions. Oprócz obszaru elektromobilności w jego skład wejdą obecnie istniejące jednostki Gasoline Systems i Diesel Systems.
Według szacunków firmy w 2025 roku na świecie ma zostać wyprodukowanych około 20 milionów samochodów hybrydowych i elektrycznych oraz 85 milionów aut napędzanych silnikami benzynowymi i Diesla. W związku z tym firma zdecydowała się połączyć jednostki zajmujące się różnymi rodzajami napędów w jeden dział. Przedstawiciele firmy przekonują, że Bosch, jako znany dostawca układów napędowych, będzie przygotowany na różne scenariusze. - Dziś nie wiadomo jeszcze, który rodzaj napędu czy ich kombinacja będą dominujące, dlatego działamy dwutorowo i rozbudowujemy nasze kompetencje oraz know-how zarówno w obszarze elektromobilności, jak i silników spalinowych – mówi dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions i członek zarządu spółki. Dzięki stworzeniu nowego działu firma chce oferować rozwiązania napędowe z jednego źródła oraz rozwiązania systemowe, które są uzupełnieniem oferty pojedynczych podzespołów.
Bosch przeznacza rocznie kilka miliardów euro na innowacje w kategorii rozwiązań napędowych, a w samą elektromobilność inwestuje 400 milionów euro. W pracach rozwojowo-badawczych główny nacisk kładzie na rozwój akumulatorów. Przy opracowywaniu rozwiązań w tej dziedzinie pracuje około 1 800 ekspertów.
Dział Powertrain Solutions będzie zatrudniał około 88 000 pracowników w 25 krajach. Przedstawiciele firmy podkreślają, że reorganizacja nie wpłynie znacząco na zatrudnienie.