Grupa Michelin zanotowała w ubiegłym roku zysk netto w wysokości 1,6 mld euro, czyli o ponad 43% wyższy niż w 2015 r.
Średni wzrost sprzedaży produktów wszystkich typów wyniósł 2,1%. Michelin podkreśla, że to wartość przewyższająca średnie tempo wzrostu rynku. W segmencie ogumienia do samochodów osobowych i dostawczych grupa Michelin sprzedała o 3% produktów więcej. Wzrost był widoczny na wszystkich kontynentach, z wyjątkiem Ameryki Południowej. Zwiększenie sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych wyniosło 1%. Przedstawiciele grupy Michelin podkreślają jednak, że wobec ogólnej stagnacji tego rynku jest to dobry wynik. W segmencie opon specjalistycznych, rolniczych i przemysłowych firma utrzymała poziom sprzedaży mimo ogólnego, 1-procentowego spadku w tej kategorii.
Michelin oczekuje, że w 2017 r. uda się utrzymać trendy sprzedażowe z roku ubiegłego. Przedstawiciele spółki podkreślają, że w obliczu spodziewanego wzrostu cen surowców grupa Michelin będzie tak zarządzać cenami, by zachować dotychczasowe marże. Celem spółki jest m. in. utrzymanie sprzedaży na poziomie globalnych trendów i uzyskanie na koniec roku ponad 900 mln euro wolnych środków.