AD Polska prowadzi cykl szkoleń w ramach projektu „Akademii Techniki Samochodowej”. Jego partnerem merytorycznym jest BETiS. Zajęcia prowadzone w różnych regionach kraju są podzielone tematycznie, według potrzeb zgłaszanych przez mechaników i właścicieli warsztatów.
– Przepisy narzucające wyposażenie samochodów w liczne rozwiązania ograniczające zużycie paliwa i chroniące środowisko czy systemy wspomagające kierowcę wpływają na szybki rozwój motoryzacji. Z jednej strony mamy wymierne korzyści, jak np. poprawa bezpieczeństwa na drogach, z drugiej jednak olbrzymi ciężar odpowiedzialności spada na mechanika dokonującego najprostszej naprawy – mówi Mirosław Drej, manager ds. Klientów Kluczowych i Sieci Serwisowych w AD Polska.
– Przeważają szkolenia dotyczące wymiany dwumasowego koła zamachowego, serwisowania przekładni automatycznych oraz różnych układów wtrysku paliwa, a także używania oscyloskopu. Coraz częściej do niezależnych warsztatów trafiają pojazdy hybrydowe, których serwisowanie stanowi dla mechaników nowe wyzwania. Od ubiegłego roku niesłabnącą popularnością cieszą się szkolenia dotyczące uprawnień do obsługi układów klimatyzacji. To efekt zmian w przepisach, które wymagają od mechanika wiedzy potwierdzonej zdanym egzaminem państwowym – dodaje Mirosław Drej.