Utworzony na początku ubiegłego roku Toyota Research Institute (TRI) przedstawił w Stanach Zjednoczonych prototyp samochodu autonomicznego II generacji, pierwszy opracowany wyłącznie przez pracowników TRI.
Prezentacja odbyła się na torze Sonoma Raceway w Kalifornii. Hybrydowy Lexus LS 600hL o mocy 445 KM, na którym bazuje autonomiczny pojazd, został wyposażony w lidar, radar i kamerę. Toyota przekonuje, że zastosowane rozwiązania pozwalają na samodzielną jazdę bez polegania na precyzyjnych mapach.
Nowy prototyp ma być bazą dla dwóch programów badawczych Toyota Research Institute. W ramach pierwszego z nich, o nazwie Chauffeur, prowadzone są prace w kierunku całkowicie autonomicznego prowadzenia. Drugi natomiast – Guardian - dotyczy systemów wspierania kierowcy, które ostrzegają o ryzyku kolizji, bądź w razie konieczności przejmują kontrolę nad pojazdem. Totyota podkreśla, że jej celem jest opracowanie technologii, która umożliwi samochodom autonomicznym poruszanie się bez żadnych ograniczeń zasięgu.