Jazda neutralna dla klimatu

Jazda neutralna dla klimatu ContinentalContinental pomyślnie przeprowadził testy oleju napędowego zwanego eterem oksymetylenowym (OME). Badania drogowe Continentala potwierdziły, że olej zawierający 15-procentową domieszkę OME powoduje ograniczenie emisji dwutlenku węgla o około osiem gram na kilometr.

Paliwa syntetyczne, których produkcja i spalanie są neutralne pod względem emisji CO2, mogą sprawić, by silniki spalinowe stały się bardziej przyjazne dla środowiska. Continental pomyślnie przeprowadził testy syntetycznego paliwa zwanego eterem oksymetylenowym (OME) w pojazdach testowych. Należał do nich zaprezentowany w tym roku pojazd Super Clean Electrified Diesel, który przy stosowaniu domieszki OME emituje jeszcze mniej zanieczyszczeń.

Dotychczasowe testy drogowe Continentala potwierdziły, że olej napędowy zawierający 15-procentową domieszkę OME jest już technicznie bezpiecznym i jest realnym rozwiązaniem dla współczesnych silników wysokoprężnych, umożliwiającym ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Jest to możliwe, ponieważ CO2 emitowany w spalinach przez elektrownie lub huty może być wykorzystany do produkcji OME.
Dzięki temu, że produkcja i spalanie OME są praktycznie neutralne pod względem emisji CO2, ilość dwutlenku węgla emitowanego przez pojazdy, w których stosowany jest olej napędowy zawierający 15% OME, proporcjonalnie się zmniejsza.
W przypadku pojazdu testowego Continental oznacza to spadek o około 8 gram na kilometr, pomimo tego, że gęstość energetyczna OME jest mniejsza niż gęstość energetyczna oleju napędowego.