Dobre wyniki Auto Partnera

Grupa Auto Partner zwiększyła w 2017 roku sprzedaż o 30% do 915,4 mln zł. Sprzedaż rosła zarówno w Polsce (+21%), jak i za granicą (+61%). Wzrost przychodów ze sprzedaży to efekt zwiększania skali działalności Grupy m.in. poprzez rozwój sieci dystrybucji i rozszerzanie asortymentu.

AP wyniki

Zyski EBITDA i EBIT wzrosły odpowiednio o 26% i 25% r./r. Z kolei zysk netto Grupy w 2017 roku utrzymał się na zbliżonym poziomie r./r.: 34,9 mln zł. Wynik ten był związany z niższym zyskiem w IV kwartale, na który wpłynęły przede wszystkim czynniki takie jak: ekspansja w nowych sektorach rynku, sezonowe wyprzedaże, strata odnotowana przez nowo uruchomioną spółkę zależną w Czechach i koszt zabezpieczeń walutowych związany z umocnieniem się złotego.
W 2017 roku Grupa otworzyła dziewięć nowych filii, zwiększając ich liczbę do 80 (wobec 71 oddziałów na koniec 2016 r.) oraz powiększyła powierzchnię logistyczno-magazynową do 75,5 tys. mkw. (wobec 50 tys. mkw. na koniec 2016 r.). Wzmocnienie sieci dystrybucji i infrastruktury logistyczno-magazynowej umożliwia Grupie lepsze pokrycie geograficzne polskiego rynku, szybsze i częstsze dostawy i tym samym dalszy wzrost skali działalności.