XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

SDCMW dniach 7–8 listopada, w hotelu Sound Garden w Warszawie, odbędą się prezentacje, podsumowania oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego – odbędzie się XIII edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM.

Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. mega trendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.

Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe, tj. CLEPA reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym. Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze, np. Frost&Sullivan. Nie zabraknie też przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych. Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk około-branżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora.

W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive.