Kalendarze, kalendarze

Właśnie ukazały się kalendarze polskich dystrybutorów – Inter Carsu i ProfiAuto – na rok 2019.

Motywem przewodnim kalendarza ProfiAuto inspirowanego mediami społecznościowymi są „piękne kobiety prezentujące działania sieci na przestrzeni roku”. Ujęcia nawiązują do popularnych instagramowych trendów wpisanych w świat motoryzacji.

1
2


Twórcą kalendarza Inter Carsu jest fotograf Voyo Bakiewicz, który oświadczył, że w kalendarzu zbiega się „miękkie połączenie świata mężczyzn z planetą marzeń kobiet”. „Zaprezentowane w tegorocznej edycji sceny mają za zadanie opowiedzieć, jakie wrażenia, odczucia, emocje, marzenia wywołuje w kobiecie obcowanie z supersamochodem” – powiedział Voyo Bakiewicz.
Polscy mistrzowie fotografii dyskryminują mężczyzn i idą na łatwiznę, posługując się schematem: samochód (najlepiej drogi) plus kobieta (najlepiej rozebrana) – równa się sukces. Ale czy na pewno artystyczny?

3
4

W świecie fotografii odchodzi się od wytartych schematów, co zapewne wielu zasmuci, ale takie są teraz światowe trendy. Dla porównania: słynny kalendarz Pirelli z 2018 r., którego twórca Tim Walker zainspirował się książką „Alicja w krainie czarów” i sfotografował młodsze i dojrzałe kobiety, a także mężczyzn. Wszyscy ubrani – takie czasy!

5
6