Diagnostyka nowych Fiatów

FIATW 2017 r. Grupa Fiat Chrysler Automobiles wprowadziła środki bezpieczeństwa, które uniemożliwiły niezależnym warsztatom diagnozowanie najnowszych modeli pojazdów tego producenta wyposażonych w moduł SGW, a więc wyprodukowanych po 2017 r.

Jak informuje TEXA Poland, diagnozowanie tych pojazdów jest możliwe dla użytkowników najnowszej wersji oprogramowania TEXA IDC5 CAR v70. Warsztaty, po zalogowaniu się na stronie internetowej FCA, mogą wykupić dostęp do przeprowadzania diagnostyki pojazdów FCA bezpośrednio z narzędzia TEXA. Oprogramowanie wysyła alert za każdym razem, gdy określony pojazd wyposażony jest w jednostkę sterującą SGW, przekierowując mechanika do określonej przestrzeni uwierzytelniającej diagnozę FCA. Ponieważ jest to pierwsza wersja oprogramowania udostępniona przez FCA, TEXA Poland prosi o zgłaszanie problemów.
Redakcja „Auto Moto Serwisu” wraz z firmą Bosch jeszcze w zeszłym roku z powodzeniem przeprowadziła procedurę PassThru w celu przeprogramowania sterowników pojazdu marki Fiat z wykorzystaniem testera KTS 590. Tak więc przedstawiony problem dotyczy wyłącznie diagnostyki.