W 2019 r. sprzedaż Grupy ZF wyniosła 36,5 mld euro (2018: 36,9 mld euro). Skorygowany zysk operacyjny EBIT wyniósł 1,5 mld euro (2018: 2,1 mld euro), a skorygowana marża EBIT spadła do 4,1% (2018: 5,6%). Na poziom zysku wpłynęły wyższe wydatki na badania i rozwój (2,7 mld. euro) oraz utworzenie nowych lokalizacji pod technologie przyszłości, takich jak zakłady produkcyjne napędów elektrycznych w Niemczech, Serbii i Chinach. Ponadto na wynik miało wpływ pogorszenie koniunktury w przemyśle motoryzacyjnym. Pod koniec 2019 r. ZF zatrudniał 147 797 pracowników na całym świecie.
– Obecnie obserwujemy jak rynki załamują się praktycznie z dnia na dzień – powiedział Wolf-Henning Scheider, prezes zarządu ZF Friedrichshafen AG podczas internetowej konferencji prasowej. W. Scheider podkreślił, że nawet w tej poważnej sytuacji, firma ZF jest pewna swojej działalności i przygotowuje się do wzmożonej aktywności swoich zakładów w Europie i Stanach Zjednoczonych po wznowieniu produkcji przez klientów. W Azji produkcja została już wznowiona. Sfinansowanie planowanego przejęcia WABCO – producenta układów hamulców do pojazdów ciężarowych, zakończyło się sukcesem. W tym celu ZF zaoferował na rynku kapitałowym obligacje i pożyczki obligacyjne o łącznej wartości 4,8 mld euro.
ZF zyskał kilka dużych zamówień, np. na kolejną generację 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów do aut z napędem hybrydowym oraz na napędy elektryczne do samochodów i autobusów.