Epidemia koronawirusa zaburzyła działalność wszystkich sektorów gospodarki na całym świecie. Spółka ELIT Polska od pierwszych dni aktywnie włączyła się do walki ze skutkami pandemii COVID-19. Wszechstronnymi działaniami objęto zarówno mechaników samochodowych, jak też pracowników służby zdrowia.
Spółka ELIT Polska, będąca częścią Grupy Rhiag i LKQ Corporation, wykorzystała zdobyte przez lata know-how. Ruszyła akcja #ELITpomaga.
Mając na względzie ważną rolę, jaką w czasie epidemii odgrywają prywatne środki transportu oraz zaopatrzenie, ELIT Polska skoncentrowała się na zapewnieniu ciągłości swojej pracy. Utrzymany został cały łańcuch logistyki, od centralnych magazynów, poprzez filie, po sprzedaż i dostawy do warsztatów samochodowych. Na tym etapie dodano opcję e-faktur oraz rozszerzono sprzedaż on-line dla klientów indywidualnych. Spółka przekazała też wsparcie dla stałych klientów w postaci voucherów na zakupy.
Nie mniej ważnym elementem było zapewnienie maksymalnego, wychodzącego daleko poza zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego, pakietu środków bezpieczeństwa dla pracowników, dostawców i klientów. Opracowano także poradnik dla warsztatów odnośnie działalności w warunkach zagrożenia koronawirusem. Jednocześnie za pośrednictwem profilu na Facebooku prowadzone są otwarte webinary Akademii ELIT z zakresu doboru części i serwisowania samochodu. Dla najmłodszych przygotowano „Warsztatowe kolorowanki”. Książeczkę z grafikami można bezpośrednio pobrać na dysk komputera i wydrukować.
Działalność ELIT Polska oparta jest na ideach społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednak to odruch zwykłej solidarności i potrzeby niesienia pomocy przyświecał akcji przekazania maseczek ochronnych i płynów dezynfekujących służbie zdrowia. Do tej pory transporty te trafiły do jednoimiennych szpitali zakaźnych w Dębicy, Krakowie, Sosnowcu i Wrocławiu.