fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pakiety serwisowe Škody

2013-12-09-1Kupując nowy samochód marki Škoda, klient może dodatkowo wykupić pakiet serwisowy. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców i może być finansowana w ramach umowy kredytowej lub leasingowej. Wszelkie naprawy są wykonywane przez autoryzowany serwis Škody z użyciem oryginalnych części. Opiekę nad realizacją obsługi serwisowej sprawuje wyspecjalizowane Centrum Techniczne Volkswagen Leasing Polska. W ofercie dostępne są trzy rodzaje pakietów, różniące się od siebie zakresem usług: Basic, Complete oraz Professional. W ramach każdego z pakietów klient otrzymuje prace przeglądowe zgodne z planem serwisowym producenta, obejmujące wymianę płynu hamulcowego, oleju silnikowego, filtrów (oleju, przeciwpyłkowego, paliwa, powietrza) i wymianę świec zapłonowych.

(...)

Pakiety serwisowe są oferowane na okres od 36 do 48 miesięcy. Określone zostały limity rocznego przebiegu, które wynoszą od 10 do 30 tys. km.

(...)

Wyprzedaż w Focie

WYPRZEDAŻ FOTA fota plFota uruchomiła zimową wyprzedaż pod hasłem „Odmrażamy magazyn”. Ceny ponad 35 tys. indeksów zostały obniżone średnio o 50%! Klienci za jednorazowe zakupy produktów z oferty wyprzedażowej, o określonej wartości, premiowani są dodatkowo bonusem.

Szczegóły na stronie www.fota.pl.

Czytaj więcej...

Do wszystkiego, co się rusza – wizyta w Schaeffler Group (LuK, INA, FAG)

2013-11-18-1Historia rodzinnej firmy Schaeffler Group, która bardziej znana jest pod markami LuK, INA, FAG, rozpoczęła się w 1883 roku od skonstruowania maszyny do szlifowania kulek. Dzisiaj produkty firmy znajdują się w niemal każdym samochodzie na świecie.

Na zaproszenie Schaeffler Automotive Aftermarket redakcja Auto Moto Serwisu pojechała do Niemiec. Wraz z grupą dziennikarzy polskich i zagranicznych byliśmy w Herzogenaurach, gdzie mieści się fabryka łożysk, w Langen – siedzibie działu części zamiennych (Automotive Aftermarket), centrum logistycznym w Karlstein, a także w Ingolstadt – mieście Audi, z którym Schaffler współpracuje od lat. Oglądaliśmy też eliminacje wyścigów DTM w Oschersleben.

Schaeffler Group pod markami LuK, INA i FAG wytwarza produkty „do wszystkiego, co się rusza” – dla przemysłu motoryzacyjnego, lotnictwa, astronautyki, przemysłu tekstylnego i obrabiarkowego, gdyż w niemal każdym urządzeniu znajdują się chociażby łożyska. W ich produkcji Grupa jest drugim wytwórcą na świecie. Firma zatrudnia ok. 73 tys. pracowników, ma blisko 80 fabryk, biura konstrukcyjne i sieć przedstawicielstw na całym świecie. Dział Schaeffler Automotive Aftermarket dostarcza na rynek samochodowy części zamienne o jakości pierwszego montażu – do układu przeniesienia napędu, silnika oraz elementów zawieszenia. Dział ten ma ponad 11 500 partnerów dystrybucyjnych na całym świecie.

(...)

Ryszard Polit

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w Auto Moto Serwisie nr 11/2013

 

Rozmowa z Peterem Rothenhöferem, dyrektorem przedstawicielstwa ZF w Polsce

2013-11-16-1Jak ocenia Pan polski rynek części zamiennych do aut osobowych i udział warsztatów niezależnych?

Dla polskiego przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG ten rok jest bardzo dobry. W pierwszym półroczu mogliśmy cieszyć się bardzo dobrym wynikiem w stosunku do ubiegłego. Jeśli chodzi o moje obserwacje dotyczące organizacji rynku, to w Polsce jest bardzo dużo niezależnych warsztatów w porównaniu np. do rynku niemieckiego. Zauważyłem też, że polscy mechanicy są bardzo wszechstronni. Podczas naszego Sachs Roadshow 2013 w jednym z samochodów demonstracyjnych (VW Golf ) uszkodzeniu uległo koło dwumasowe. W normalnych warunkach wymiana tego elementu trwa ok. 5-6 godzin. Tymczasem jeden z warsztatów, który uczestniczył w Roadshow, widząc, że jesteśmy w kłopocie, wymienił ten element w ciągu 2,5 godziny. Ta szybkość była naprawdę imponująca.

 

W Niemczech są trzy rodzaje części zamiennych: oryginalne, premium i budżetowe. W Polsce sytuacja jest bardziej skomplikowana. Jak Pan sobie z tym radzi?

Na początku mojego pobytu w Polsce często spotykałem się z informacją od dystrybutorów, że wiele oferowanych przez nich produktów to części premium – te same, co elementy przeznaczone na tzw. pierwszy montaż. Byłem zaskoczony, że tak je nazywają, bo przecież z reguły jest tak, że istnieje jeden lub dwóch producentów danej części na pierwszy montaż. Co więcej, nikt nie umiał mi wskazać fabryki, w której te części powstają. Trudno mi też zrozumieć, dlaczego w magazynach polskich dystrybutorów można spotkać ten sam rodzaj produktu pochodzący nawet od siedmiu różnych dostawców.

Natomiast ZF jest faktycznym producentem wielu podzespołów na pierwszy montaż. W tych samych fabrykach, na tych samych liniach wytwarzane są także części kierowane na rynek wtórny. Nasze produkty przechodzą przez długi proces badań i konstrukcji, a dopiero później są kierowane do produkcji. Efekt jest taki, że nasze części przeznaczone na rynek wtórny są gruntownie przebadane i są dokładnie takie same, jak te na pierwszy montaż. Mają też odpowiednie certyfikaty, w przeciwieństwie do części, które pochodzą z innych, często niewiadomych źródeł. Trudno nam wyjaśniać to 20 milionom polskich kierowców, ale ważne jest dla nas, by dotrzeć do ludzi, którzy montują nasze produkty. Staramy się zmieniać świadomość mechaników przez szkolenia i akcje typu Sachs Roadshow. To warsztat jest pierwszym, który dobiera daną część, również pod kątem jakości.

 

(...)

 

Rozmawiał: Ryszard Polit

 

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w Auto Moto Serwisie nr 11/2013

 

Konkurs dla prenumeratorów Auto Moto Serwisu rozstrzygnięty!

2013-11-12-2Miło nam ogłosić, że zwycięzcami konkurs związanego z 20-leciem Auto Moto Serwisu zostali panowie: Jacek Piśko i Andrzej Kusiowski. Zdobyli oni dwie nagrody główne: ekspresy do kawy marki Electrolux ufundowane przez firmę Tenneco. Pozostali laureaci konkursu to: pani Aldona Leśna oraz panowie: Tomasz Celej, Tomasz Turek i Kamil Strzała. Otrzymają oni nagrody, których sponsorami są firmy: Ashland Poland Sp. z o.o., KYB Europe Sp. z o. o. Przedstawicielstwo w Polsce – plecaki, torby na kółkach, czapeczki i bluzy, długopisy, breloczki oraz chemię samochodową. Nagrody prześlemy pocztą.

Laureatom serdecznie gratulujemy i zachęcamy do prenumerowania AMS przez kolejnych 20 lat.

Przypominamy, że pytania konkursowe skierowaliśmy do grupy Czytelników, którzy prenumerują Auto Moto Serwis od pierwszego numeru. Jedno z pytań konkursowych dotyczyło powodów prenumerowania naszego czasopisma. Z licznych odpowiedzi, jakie napłynęły do redakcji wynika, że nasi stali, wierni Czytelnicy cenią nas za fachowość prezentowanych artykułów z zakresu obsługi i eksploatacji pojazdów, doceniają obecność informacji o najnowszych produktach na rynku, a także o wydarzeniach istotnych dla branży motoryzacyjnej. Jeden z laureatów napisał, że „Auto Moto Serwis powinien być pozycją obowiązkową dla każdego fachowca z branży”, co nas niezmiernie cieszy i daje impuls do dalszej pracy. Dziękujemy!

 

2013-11-12-3

 

OSRAM pracuje nad organicznymi światłami LED

2013-11-12-1Firma OSRAM pracuje nad organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi OLED dla motoryzacji. Granica stabilności temperatury, największa przeszkoda stojąca na drodze do seryjnej produkcji, została podwyższona do wartości 85°C, dzięki czemu diody wytrzymują pracę w takich warunkach przez kilkaset godzin. OLED-y to powierzchniowe źródła światła, które nadają się do takich zastosowań jak np. światła tylne. Przezroczyste diody oferują również nowe możliwości projektowania, istotne w tym przypadku.

 

Samodzielne tankowanie LPG na stacjach Lotos

W sieci stacji paliw Lotos rozpoczęto udostępnianie stanowisk do samodzielnego tankowania LPG przez kierowców. Z punktu widzenia kierowcy proces tankowania autogazu niewiele różni się od tankowania benzyny lub oleju napędowego. Przepisy niedawno wprowadzone w Polsce podążają za rozwiązaniami, które przyjęto na zachodzie Europy. Stanowiska muszą posiadać odpowiednie oznaczenie o możliwości i informację o sposobie samodzielnego tankowania LPG. Nowe wymagania dotyczą również dodatkowych zaworów zwiększających bezpieczeństwo procesu tankowania. Zgodnie z nowymi przepisami pistolet nie może uwolnić chmury rozprężonego LPG większej niż 1 cm3, poza tym budowa pistoletu niemal całkowicie eliminuje niewłaściwy sposób podłączenia przewodu doprowadzającego LPG do pojazdu. Niezależnie od tego każdy klient może zawsze poprosić o pomoc pracownika stacji.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem