fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

LuK-Aftermarket Service łączy się z Schaeffler Polska

W dniu 2 listopada 2007 nastąpiło połączenie spółek: „Schaeffler Polska” Sp. z o. o. i „LuK-Aftermarket Service” Sp. z o. o. Nowo powstała w ten sposób firma będzie nosić nazwę: Schaeffler Polska Sp. z o. o. Kierować nią będzie zarząd w składzie: Siegfried Kronmüller - prezes i Sascha Lechner oraz Andrzej Gołąbek i Krzysztof Künstler, którzy zostaną powołani na prokurentów.
Organizacyjnie firma będzie miała dwa działy handlowe: Przemysł nadzorowany przez Andrzeja Gołąbka i Automotive Aftermarket kierowany przez Krzysztofa Künstler, a jego klientami opiekować się będzie zespół pod kierownictwem Jacka Dziadkowca.

OLIMPIADA FORDA

W Poznaniu 4 października br. firma Ford Polska zorganizowała finał konkursów: Sprzedawca Samochodów, Doradca Serwisowy, Doradca Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi, Mechanik, Blacharz oraz Lakiernik Roku.

Czytaj więcej...

Akumulatory w świetle przepisów

Od sierpnia br. firma Inter Cars S.A wspólnie z Johnson Controls (Varta Polska), wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów, zorganizowała odbiór złomu akumulatorowego od detalistów.

Czytaj więcej...

DOSTĘP DO INFORMACJI TECHNICZNYCH

 Przeciw monopolowi: Komisja Europejska zapewnia niezależnym warsztatom dostęp do informacji związanych z naprawami ze strony producentów pojazdów*
Komisja Europejska, przyjęła cztery decyzje, które są prawnie wiążące dla koncernów DaimlerChrysler, Toyota, General Motors oraz Fiat. Mają one na celu konkretne zapewnienie informacji technicznej związanej z naprawami samochodów wszystkim niezależnym warsztatom w UE. Decyzje zostały przyjęte w ramach Artykułu 9(1) Rozporządzenia 1/2003. Decyzje zostały podjęte po tym jak postępowanie przeprowadzone przez Komisję wykazało, że nieodpowiedni dostęp do pełnego zakresu informacji technicznej mógłby skutkować usunięciem niezależnych warsztatów z rynku a porozumienia zawierane pomiędzy producentami samochodów i warsztatami autoryzowanymi naruszałyby zasady traktatów UE w zakresie ograniczających praktyk gospodarczych (Artykuł 81). Wynikające stąd ograniczenie konkurencji pomiędzy warsztatami naprawiającymi samochody, mogłoby doprowadzić do mniejszego wyboru i większych cen dla konsumentów: warsztaty niezależne są często tańsze niż warsztaty autoryzowane, czasami nawet ponad 50%. Ponadto, jeśli naprawy przeprowadzane byłyby bez właściwej informacji technicznej mogłoby to doprowadzić do zmniejszenia poziomu bezpieczeństwa pojazdów, zanieczyszczania powietrza oraz marnowania paliwa. Wydane decyzje będą wiążące do momentu wygaśnięcia obowiązywania Rozporządzenia Komisji Europejskiej BER (EC) 1400/2002) w maju 2010. Do tego czasu wejdzie w życie rozporządzenie w sprawie emisji spalin (Rozporządzenie Rady Ministrów (EC) 715/2007). Rozporządzenie to nakłada na producentów pojazdów obowiązek zapewnienia niezależnym warsztatom ustandaryzowanego dostępu do wszelkiej informacji technicznej związanej z naprawami.

Czytaj więcej...

Na Osi w październiku

Ogłoszony przez program ”Na osi” konkurs dla widzów pod hasłem: „Zostań zawodowcem”, w którym nagrodą jest kurs na prawo jazdy kategorii C + E, spotkał się z ogromnym zainteresowaniem.

Czytaj więcej...

GAZ W LOTOSIE

5 lipca br. na bazie firmy LOTOS Mazowsza powstała spółka LOTOS Gaz S.A., której zadaniem będzie przejęcie 12% rynku gazowego.

Czytaj więcej...

Szkolenie z CNG

Uczestnicy szkolenia podczas prezentacji samochodu zasilanego gazem ziemnymDiagności samochodowi, zajmujący się pojazdami zasilanymi gazem, spotkali się na przełomie lipca i sierpnia na szkoleniu w Węgorzewie. Ten dwutygodniowy cykl spotkań zorganizowany przez firmy DEKRA Polska i ELPIGAZ miał na celu zapoznanie specjalistów z pojazdami zasilanymi gazem ziemnym.

Czytaj więcej...

Więcej artykułów…

  1. ŁATWE TANKOWANIE Z CASTROLEM

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem